2.10.
Op 24 februari 2023 heeft de politie met [persoon C] , buurtvakman van Woonbedrijf, de
gehuurde woning betreden, in verband met de aanhoudende lekkage in de woning van de
onderburen op de eerste etage (productie 21 van Woonbedrijf).
[persoon C] verklaart hierover onder meer als volgt:
“Ik [persoon C] buurtvakman Woonbedrijf had op vrijdag 24-02-2023 een opdracht naar aanleiding van een lekkagemelding bij de bewoner van [adres 2] .
Al snel bleek dat de lekkage afkomstig was van de bovenliggende woning ( [adres 3] ).
Deze woning had een lekkage in de algemene warmwater voorziening (standleiding).
Daarnaast was het plafond in de woning (hal+toiletruimte) ook nat.
Conclusie was dat er ook nog een lekkage was bij de bovenwoning ( [adres 1] of het platte dak).
Eerst heb ik samen met de dakdekker firma (firma [X] ) het platte dak geïnspecteerd.
We konden uitsluiten dat de lekkage afkomstig was door schade aan het platte dak.
De (tweede) lekkage komt zeker uit de woning [adres 1] .
(..)
Ik ben met de politie op vrijdag 24-02-2023 rond 16.00 uur binnen getreden. Ik heb het slot voordeur uitgeboord en politie binnen gelaten.
(..)
In deze woning heb ik de achterwand bij het toilet gedemonteerd om ook hier de standleiding (algemene warmwatervoorziening) te inspecteren.
Deze lekt evenals het geval was bij nr. [adres 3] .
In feite zijn het twee lekkages in één algemene standleiding.
Ik kan de lekkage op dat moment niet herstellen, omdat dit specialistisch werk is wat de cv-installateur alleen kan doen. 1k heb daarom de achterwand los achtergelaten zodat zij daarbij kunnen en een terugkoppeling gegeven.
(..)
Bij vertrek uit de woning (samen met de politie) heb ik een nieuw slot in de voordeur gezet en een briefje op de voordeur geplakt. Op het briefje staat dat wij naar binnen zijn gegaan ivm een calamiteit en dat bewoonster contact kan zoeken met Woonbedrijf om de nieuwe sleutel (ook in het weekend) op te halen.”