661 uitspraken gevonden
Sorteer op: Datum uitspraak
- BelastingrechtArtikel 81 RO-zakenHoge Raad · Artikel 81 RO-zaken · Belastingrecht
Hoge Raad|22 december 2023|ECLI:NL:HR:2023:1786
HR: 81.1 RO.
- BelastingrechtArtikel 81 RO-zakenHoge Raad · Artikel 81 RO-zaken · Belastingrecht
Hoge Raad|22 december 2023|ECLI:NL:HR:2023:1782
HR: 81.1 RO.
- BelastingrechtCassatieBelasting van personenauto’s en motorrijwielen; art. 10, leden 2 en 8, Wet BPM 1992; bepalen van afschrijving…
Hoge Raad|22 december 2023|ECLI:NL:HR:2023:1791Aangehaald in 7 uitspraken
Belasting van personenauto’s en motorrijwielen; art. 10, leden 2 en 8, Wet BPM 1992; bepalen van afschrijving met taxatiemethode; referentieauto met andere CO2-uitstoot; “belasting van personenauto’s en motorrijwielen op het tijdstip waarop het motorrijtuig voor het eerst in gebruik is genomen”.
- BelastingrechtArtikel 81 RO-zakenHoge Raad · Artikel 81 RO-zaken · Belastingrecht
Hoge Raad|22 december 2023|ECLI:NL:HR:2023:1780
HR: 81.1 RO.
- BelastingrechtArtikel 81 RO-zakenHoge Raad · Artikel 81 RO-zaken · Belastingrecht
Hoge Raad|22 december 2023|ECLI:NL:HR:2023:1781
HR: 81.1 RO.
- BelastingrechtArtikel 81 RO-zakenHoge Raad · Artikel 81 RO-zaken · Belastingrecht
Hoge Raad|22 december 2023|ECLI:NL:HR:2023:1783
HR: 81.1 RO.
- BelastingrechtCassatieBelasting van personenauto’s en motorrijwielen; art. 10, leden 2 en 8, Wet BPM 1992; bepalen van afschrijving…
Hoge Raad|22 december 2023|ECLI:NL:HR:2023:1714Aangehaald in 54 uitspraken
Belasting van personenauto’s en motorrijwielen; art. 10, leden 2 en 8, Wet BPM 1992; bepalen van afschrijving met taxatiemethode; referentieauto met andere CO2-uitstoot; “belasting van personenauto’s en motorrijwielen op het tijdstip waarop het motorrijtuig voor het eerst in gebruik is genomen”.
- BelastingrechtCassatieBelasting van personenauto’s en motorrijwielen; art. 10, leden 2 en 8, Wet BPM 1992; bepalen van afschrijving…
Hoge Raad|22 december 2023|ECLI:NL:HR:2023:1703Aangehaald in 256 uitspraken
Belasting van personenauto’s en motorrijwielen; art. 10, leden 2 en 8, Wet BPM 1992; bepalen van afschrijving met taxatiemethode; referentieauto met andere CO2-uitstoot; “belasting van personenauto’s en motorrijwielen op het tijdstip waarop het motorrijtuig voor het eerst in gebruik is genomen”.
- BelastingrechtCassatieBelasting van personenauto’s en motorrijwielen; art. 10, leden 2 en 8, Wet bpm 1992; art. 8:75 Awb…
Hoge Raad|22 december 2023|ECLI:NL:HR:2023:1792Aangehaald in 7 uitspraken
Belasting van personenauto’s en motorrijwielen; art. 10, leden 2 en 8, Wet bpm 1992; art. 8:75 Awb; afschrijving; berekening van de verschuldigde belasting van personenauto’s en motorrijwielen op het tijdstip van eerste ingebruikneming; onderdeel B1 van de bijlage bij het Besluit proceskosten bestuursrecht;…
- BelastingrechtCassatieBelasting van personenauto’s en motorrijwielen; art. 10, lid 8, Wet BPM 1992; bepalen van afschrijving met…
Hoge Raad|22 december 2023|ECLI:NL:HR:2023:1790Aangehaald in 19 uitspraken
Belasting van personenauto’s en motorrijwielen; art. 10, lid 8, Wet BPM 1992; bepalen van afschrijving met taxatiemethode; referentieauto met andere CO2-uitstoot; “belasting van personenauto’s en motorrijwielen op het tijdstip waarop het motorrijtuig voor het eerst in gebruik is genomen”.
- BelastingrechtCassatieVennootschapsbelasting; art. 13, lid 1, Wet Vpb; (geen) kosten ter zake van verkoop deelneming…
Hoge Raad|22 december 2023|ECLI:NL:HR:2023:1793
Vennootschapsbelasting; art. 13, lid 1, Wet Vpb; (geen) kosten ter zake van verkoop deelneming; afscheidsbonussen vooraan werknemers van verkochte deelneming.
- BelastingrechtCassatieArtikel 1, lid 7, SW; is een legaat aan te merken als een schenking, die wegens voldoening aan een…
Hoge Raad|22 december 2023|ECLI:NL:HR:2023:1789Aangehaald in 20 uitspraken
Artikel 1, lid 7, SW; is een legaat aan te merken als een schenking, die wegens voldoening aan een natuurlijke verbintenis is vrijgesteld (artikel 33, aanhef en onder 12°, SW)?
- BelastingrechtCassatieHR verklaart het beroep in cassatie n-o.
Hoge Raad|22 december 2023|ECLI:NL:HR:2023:1823
HR verklaart het beroep in cassatie n-o.
- BelastingrechtCassatieHR verklaart het beroep in cassatie n-o.
Hoge Raad|22 december 2023|ECLI:NL:HR:2023:1822
HR verklaart het beroep in cassatie n-o.
- BelastingrechtCassatieHR verklaart het beroep in cassatie n-o.
Hoge Raad|22 december 2023|ECLI:NL:HR:2023:1821
HR verklaart het beroep in cassatie n-o.
- BelastingrechtCassatieHR verklaart het beroep in cassatie n-o.
Hoge Raad|22 december 2023|ECLI:NL:HR:2023:1820
HR verklaart het beroep in cassatie n-o.
- BelastingrechtCassatieHR verklaart het beroep in cassatie n-o.
Hoge Raad|22 december 2023|ECLI:NL:HR:2023:1819
HR verklaart het beroep in cassatie n-o.
- BelastingrechtCassatieHR verklaart het beroep in cassatie n-o.
Hoge Raad|22 december 2023|ECLI:NL:HR:2023:1818
HR verklaart het beroep in cassatie n-o.
- BelastingrechtCassatieHR verklaart het beroep in cassatie n-o.
Hoge Raad|22 december 2023|ECLI:NL:HR:2023:1817
HR verklaart het beroep in cassatie n-o.
- BelastingrechtCassatieHR verklaart het beroep in cassatie n-o.
Hoge Raad|22 december 2023|ECLI:NL:HR:2023:1816
HR verklaart het beroep in cassatie n-o.
Zoektips
Een ECLI (ook kort, zoals HR:2020:2020), LJN of vindplaats (NJ 2019/123) opent direct de uitspraak. Gebruik aanhalingstekens voor een exacte woordgroep (“ontslag op staande voet”), OR voor alternatieven (huur OR pacht), een sterretje voor woorddelen (huur* vindt ook huurder) en een minteken om een woord uit te sluiten.