7 uitspraken gevonden
Sorteer op: Datum uitspraak
- BelastingrechtArt. 3.92, lid 2, letter a, sub 2, jo. lid 1, letter a, Wet IB 2001; inkomstenbelasting…
Parket bij de Hoge Raad|18 december 2009|ECLI:NL:PHR:2009:BI3719
Art. 3.92, lid 2, letter a, sub 2, jo. lid 1, letter a, Wet IB 2001; inkomstenbelasting, terbeschikkingstellingsregeling; gedeeltelijke afkoop van gemengde levensverzekering bij huwelijk onder uitsluiting van algehele goederengemeenschap met verrekenbeding.
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigPremiebetalingen bij vrijwillige voortzetting pensioenverzekering bij pensioenfonds vormen negatief loon…
Rechtbank 's-Gravenhage|25 november 2009|ECLI:NL:RBSGR:2009:BK9105
Premiebetalingen bij vrijwillige voortzetting pensioenverzekering bij pensioenfonds vormen negatief loon. Beroep gegrond.
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigInkomstenbelasting. Artikel 3.91, lid 3, Wet IB 2001. Door ouders aan (de onderneming van) de meerderjarige…
Rechtbank Arnhem|27 oktober 2009|ECLI:NL:RBARN:2009:BK6854
Inkomstenbelasting. Artikel 3.91, lid 3, Wet IB 2001. Door ouders aan (de onderneming van) de meerderjarige zoon verstrekte leningen zijn in het maatschappelijk verkeer ongebruikelijke terbeschikkingstellingen, gelet op het grote belang dat de ouders ten tijde van het aangaan van de leningen bij hun woning in…
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigInkomstenbelasting. Aftrek rente eigen woning. Eiser en Y waren in gemeenschap van goederen met elkaar…
Rechtbank 's-Gravenhage|27 augustus 2009|ECLI:NL:RBSGR:2009:BJ9040
Inkomstenbelasting. Aftrek rente eigen woning. Eiser en Y waren in gemeenschap van goederen met elkaar gehuwd, welk huwelijk in 2005 door echtscheiding is ontbonden. Per 1 augustus 2004 zijn zij duurzaam gescheiden gaan leven. Eiser is op die datum uit de echtelijke woning vertrokken. Nadat Y was vertrokken heeft…
- BelastingrechtHoger beroepInkomstenbelasting. De overdracht van het vruchtgebruik op woning aan eigen vennootschap vormt geen uitdeling.
Gerechtshof Arnhem|29 juli 2009|ECLI:NL:GHARN:2009:BJ6888
Inkomstenbelasting. De overdracht van het vruchtgebruik op woning aan eigen vennootschap vormt geen uitdeling.
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigVennootschapsbelasting. De overdracht van het vruchtgebruik op woning aan eigen vennootschap vormt geen uitdeling.
Gerechtshof Arnhem|28 juli 2009|ECLI:NL:GHARN:2009:BJ6893
Vennootschapsbelasting. De overdracht van het vruchtgebruik op woning aan eigen vennootschap vormt geen uitdeling.
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigOvereenkomstig de opgave van belanghebbende zijn bij de voorlopige teruggaaf inkomstenbelasting 2003 aan hem…
Gerechtshof 's-Gravenhage|10 maart 2009|ECLI:NL:GHSGR:2009:BI1761
Overeenkomstig de opgave van belanghebbende zijn bij de voorlopige teruggaaf inkomstenbelasting 2003 aan hem de negatieve inkomsten uit eigen woning toebedeeld. Bij de aangifte hebben belanghebbende en zijn echtgenote de negatieve inkomsten uit eigen woning aan de echtgenote toebedeeld. De voorlopige aanslag die…
Zoektips
Een ECLI (ook kort, zoals HR:2020:2020), LJN of vindplaats (NJ 2019/123) opent direct de uitspraak. Gebruik aanhalingstekens voor een exacte woordgroep (“ontslag op staande voet”), OR voor alternatieven (huur OR pacht), een sterretje voor woorddelen (huur* vindt ook huurder) en een minteken om een woord uit te sluiten.