9 uitspraken gevonden
Sorteer op: Datum uitspraak
- BelastingrechtCassatiePartieel buitenlandse belastingplicht; eindigen toepassing 30%-regeling van artikel 31a, lid 2, letter e, van…
Hoge Raad|15 november 2024|ECLI:NL:HR:2024:1658
Partieel buitenlandse belastingplicht; eindigen toepassing 30%-regeling van artikel 31a, lid 2, letter e, van de Wet op de loonbelasting 1964; heffing in box 3.
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigInkomstenbelasting. Partieel buitenlandse belastingplicht en doorstootregeling lucratief belang. Eiser heeft…
Rechtbank Noord-Holland|19 maart 2024|ECLI:NL:RBNHO:2024:3177
Inkomstenbelasting. Partieel buitenlandse belastingplicht en doorstootregeling lucratief belang. Eiser heeft voor de onderhavige jaren gekozen voor de partieel buitenlandse belastingplicht. Gedurende de onderhavige jaren hield eiser (middellijk) lucratief belang aandelen via zijn aanmerkelijk belang in een in het…
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigEiser maakt gebruik van de 30%-regeling. Met ingang van 1 januari 2019 is de maximale looptijd van de…
Rechtbank Noord-Holland|8 maart 2024|ECLI:NL:RBNHO:2024:2608
Eiser maakt gebruik van de 30%-regeling. Met ingang van 1 januari 2019 is de maximale looptijd van de 30%-regeling verkort naar vijf jaar, waarbij beperkt overgangsrecht is ingevoerd. De rechtbank is van oordeel is dat de beperkte werking van het overgangsrecht niet in strijd is met algemene beginselen van behoorlijke…
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigEiser maakt gebruik van de 30%-regeling. Met ingang van 1 januari 2019 is de maximale looptijd van de…
Rechtbank Noord-Holland|8 maart 2024|ECLI:NL:RBNHO:2024:2609
Eiser maakt gebruik van de 30%-regeling. Met ingang van 1 januari 2019 is de maximale looptijd van de 30%-regeling verkort naar vijf jaar, waarbij beperkt overgangsrecht is ingevoerd. De rechtbank is van oordeel is dat de beperkte werking van het overgangsrecht niet in strijd is met algemene beginselen van behoorlijke…
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigEiser maakt gebruik van de 30%-regeling. Met ingang van 1 januari 2019 is de maximale looptijd van de…
Rechtbank Noord-Holland|8 maart 2024|ECLI:NL:RBNHO:2024:2612
Eiser maakt gebruik van de 30%-regeling. Met ingang van 1 januari 2019 is de maximale looptijd van de 30%-regeling verkort naar vijf jaar, waarbij beperkt overgangsrecht is ingevoerd. De rechtbank is van oordeel is dat de beperkte werking van het overgangsrecht niet in strijd is met algemene beginselen van behoorlijke…
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigEiser maakt gebruik van de 30%-regeling. Met ingang van 1 januari 2019 is de maximale looptijd van de…
Rechtbank Noord-Holland|8 maart 2024|ECLI:NL:RBNHO:2024:2611
Eiser maakt gebruik van de 30%-regeling. Met ingang van 1 januari 2019 is de maximale looptijd van de 30%-regeling verkort naar vijf jaar, waarbij beperkt overgangsrecht is ingevoerd. De rechtbank is van oordeel is dat de beperkte werking van het overgangsrecht niet in strijd is met algemene beginselen van behoorlijke…
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigEiseres maakt gebruik van de 30%-regeling. Met ingang van 1 januari 2019 is de maximale looptijd van de…
Rechtbank Noord-Holland|8 maart 2024|ECLI:NL:RBNHO:2024:2602
Eiseres maakt gebruik van de 30%-regeling. Met ingang van 1 januari 2019 is de maximale looptijd van de 30%-regeling verkort naar vijf jaar, waarbij beperkt overgangsrecht is ingevoerd. De rechtbank is van oordeel is dat de beperkte werking van het overgangsrecht niet in strijd is met algemene beginselen van…
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigEiser maakt gebruik van de 30%-regeling. Met ingang van 1 januari 2019 is de maximale looptijd van de…
Rechtbank Noord-Holland|8 maart 2024|ECLI:NL:RBNHO:2024:2610
Eiser maakt gebruik van de 30%-regeling. Met ingang van 1 januari 2019 is de maximale looptijd van de 30%-regeling verkort naar vijf jaar, waarbij beperkt overgangsrecht is ingevoerd. De rechtbank is van oordeel is dat de beperkte werking van het overgangsrecht niet in strijd is met algemene beginselen van behoorlijke…
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigNavorderingsaanslag IB/PVV 2016 en aanslag IB/PVV 2018. Toepassing artikelen 2.6 en 3.95b, lid 5, van de Wet…
Rechtbank Zeeland-West-Brabant|5 januari 2024|ECLI:NL:RBZWB:2024:60
Navorderingsaanslag IB/PVV 2016 en aanslag IB/PVV 2018. Toepassing artikelen 2.6 en 3.95b, lid 5, van de Wet IB Belanghebbende komt in aanmerking voor de 30%-regeling (ingekomen werknemer) en heeft in het kader van zijn dienstbetrekking lucratief belang aandelen verworven in 2015. In 2016 en 2018 zijn bedragen aan…
Zoektips
Een ECLI (ook kort, zoals HR:2020:2020), LJN of vindplaats (NJ 2019/123) opent direct de uitspraak. Gebruik aanhalingstekens voor een exacte woordgroep (“ontslag op staande voet”), OR voor alternatieven (huur OR pacht), een sterretje voor woorddelen (huur* vindt ook huurder) en een minteken om een woord uit te sluiten.