17 uitspraken gevonden
Sorteer op: Datum uitspraak
- BelastingrechtHoger beroepLoonbelasting. Art. 13bis Wet LB 1964. Privé-gebruik auto?
Gerechtshof 's-Gravenhage|3 oktober 2012|ECLI:NL:GHSGR:2012:BZ1049
Loonbelasting. Art. 13bis Wet LB 1964. Privé-gebruik auto?
- BelastingrechtHoger beroepAccijns op overige alcoholhoudende producten. Vaststaat dat de accijnsgoederen onder het lichten van…
Gerechtshof 's-Gravenhage|29 juni 2012|ECLI:NL:GHSGR:2012:BX6256
Accijns op overige alcoholhoudende producten. Vaststaat dat de accijnsgoederen onder het lichten van documenten vanuit de AGP in Nederland van belanghebbende met schorsing van accijns zijn uitgeslagen met als bestemming een geadresseerde in het Verenigd Koninkrijk. Door belanghebbende zijn terugzendingsexemplaren…
- BelastingrechtHoger beroepBelanghebbende is door de Ontvanger aansprakelijk gesteld voor door de A B.V. onbetaald gelaten…
Gerechtshof 's-Gravenhage|11 mei 2012|ECLI:NL:GHSGR:2012:BX5691
Belanghebbende is door de Ontvanger aansprakelijk gesteld voor door de A B.V. onbetaald gelaten naheffingsaanslagen in de loonbelasting en in de omzetbelasting over de jaren 2000 en 2001. ’s Ontvangers toegepaste bewijslastverdeling is juist. Een overzicht van de uitwinning van het WKA-depot is niet een op de zaak…
- BelastingrechtHoger beroepBPM. Het voorschrift in art. 6, lid 2, aanhef en onderdeel a, onder 1°, Wet BPM 1992 brengt mee, gelet ook op…
Gerechtshof 's-Gravenhage|13 januari 2012|ECLI:NL:GHSGR:2012:BV2075
BPM. Het voorschrift in art. 6, lid 2, aanhef en onderdeel a, onder 1°, Wet BPM 1992 brengt mee, gelet ook op doel en strekking van de regeling in art. 20, lid 1, Awr, dat geen mogelijkheid bestaat tot het naheffen van BPM, zolang de belasting kan worden aangegeven en voldaan, dat wil zeggen zolang het kenteken niet…
- BelastingrechtHoger beroepOmzetbelasting. KOR onjuist berekend. Naheffingsaanslag na 4½ jaar terecht opgelegd. Verschillen karakter…
Gerechtshof 's-Gravenhage|20 juli 2011|ECLI:NL:GHSGR:2011:BR2607
Omzetbelasting. KOR onjuist berekend. Naheffingsaanslag na 4½ jaar terecht opgelegd. Verschillen karakter aangifte- en aanslagbelastingen. Geen schending van enig algemeen beginsel van behoorlijk bestuur.
- BelastingrechtHoger beroepOmzetbelasting. Toepassing kasstelsel in plaats van factuurstelsel. Margeregeling. Belanghebbende levert…
Gerechtshof 's-Gravenhage|17 december 2010|ECLI:NL:GHSGR:2010:BO8886
Omzetbelasting. Toepassing kasstelsel in plaats van factuurstelsel. Margeregeling. Belanghebbende levert personenauto’s aan ondernemers en past ten onrechte en in eigen nadeel de margeregeling toe.
- BelastingrechtHoger beroepMotorrijtuigenbelasting. Inbeslaggenomen auto stond bij aanvang van het tijdvak in het kentekenregister op…
Gerechtshof 's-Gravenhage|4 juni 2010|ECLI:NL:GHSGR:2010:BM8535
Motorrijtuigenbelasting. Inbeslaggenomen auto stond bij aanvang van het tijdvak in het kentekenregister op naam van belanghebbende. De voor het tijdvak verschuldigde motorrijtuigenbelasting was niet op de uiterste betaaldatum voldaan. Geen beroep mogelijk op achterwege laten van de heffing van motorrijtuigenbelasting…
- BelastingrechtHoger beroepNaheffingsaanslag omzetbelasting. De naheffingsaanslag is niet buiten de vijfjaarstermijn van artikel 20…
Gerechtshof 's-Gravenhage|16 april 2010|ECLI:NL:GHSGR:2010:BM4244
Naheffingsaanslag omzetbelasting. De naheffingsaanslag is niet buiten de vijfjaarstermijn van artikel 20, derde lid, AWR vastgesteld.
- BelastingrechtHoger beroepNaheffingsaanslag voetbalclub. De twee voetballers hebben de door de Inspecteur gestelde bedragen ten titel…
Gerechtshof 's-Gravenhage|26 juni 2009|ECLI:NL:GHSGR:2009:BL5302
Naheffingsaanslag voetbalclub. De twee voetballers hebben de door de Inspecteur gestelde bedragen ten titel van loon genoten. Belanghebbende voldoet niet aan de wettelijke vereisten voor het op verzoek achterwege laten van de zogenoemde eindheffing op de voet van artikel 31 van de Wet. De brutering van de…
- BelastingrechtHoger beroepBelanghebbende is ondernemer in de zin van artikel 7 van de Wet op de omzetbelasting 1968. Hij doet per…
Gerechtshof 's-Gravenhage|27 februari 2009|ECLI:NL:GHSGR:2009:BI1887
Belanghebbende is ondernemer in de zin van artikel 7 van de Wet op de omzetbelasting 1968. Hij doet per kwartaal aangifte voor de omzetbelasting. Belanghebbende heeft aangifte gedaan over het derde kwartaal van 2006. Voor de betaling heeft hij gebruikgemaakt van de acceptgirokaart die was gehecht aan de uitnodiging…
- BelastingrechtHoger beroepNaheffingaanslag overdrachtsbelasting vernietigd. Uitsluitend op grond van art. 14 van de koopovereenkomst…
Gerechtshof 's-Gravenhage|23 december 2008|ECLI:NL:GHSGR:2008:BH1394
Naheffingaanslag overdrachtsbelasting vernietigd. Uitsluitend op grond van art. 14 van de koopovereenkomst kan niet worden geoordeeld dat het risico van waardeverandering en daarmee van de aandelen op de koper isovergegaan. Hetzelfde geldt met betrekking tot de overige bepalingen. Het risico van tenietgaan berust op…
- BelastingrechtHoger beroepHet Hof oordeelt in navolging van de rechtbank dat artikel 20 Awr niet voorziet niet in naheffing van BTW die…
Gerechtshof 's-Gravenhage|23 mei 2008|ECLI:NL:GHSGR:2008:BD2423
Het Hof oordeelt in navolging van de rechtbank dat artikel 20 Awr niet voorziet niet in naheffing van BTW die ambtshalve, maar ten onrechte is teruggegeven. Het hoger beroep van de Inspecteur faalt.
- BelastingrechtHoger beroepAccijns van tabak. Belanghebbende is vergunninghouder van een accijnsgoederenplaats (AGP) in Nederland. In…
Gerechtshof 's-Gravenhage|25 april 2008|ECLI:NL:GHSGR:2008:BD1892
Accijns van tabak. Belanghebbende is vergunninghouder van een accijnsgoederenplaats (AGP) in Nederland. In opdracht van een derde zouden partijen sigaretten vanuit de AGP onder schorsing van accijns worden overgebracht naar een belastingentrepot in het Verenigd Koninkrijk, teneinde van daaruit te worden uitgevoerd…
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudignaheffingsaanslag omzetbelasting toepassing 0-tarief
Gerechtshof 's-Gravenhage|6 oktober 2006|ECLI:NL:GHSGR:2006:AZ0706
naheffingsaanslag omzetbelasting toepassing 0-tarief
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigParkeerbelasting: het ophalen en in de winkel afrekenen van enkele boodschappen kan niet worden aangemerkt…
Gerechtshof 's-Gravenhage|18 november 2003|ECLI:NL:GHSGR:2003:AN9885
Parkeerbelasting: het ophalen en in de winkel afrekenen van enkele boodschappen kan niet worden aangemerkt als het onmiddellijk laden van zaken.
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigLoonbelasting. Navordering. Vergoeding voor populariteits- en portretrechten van profvoetballers behoort tot…
Gerechtshof 's-Gravenhage|10 oktober 2003|ECLI:NL:GHSGR:2003:AS4824
Loonbelasting. Navordering. Vergoeding voor populariteits- en portretrechten van profvoetballers behoort tot het loon. Boete wegens opzet.
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigGerechtshof 's-Gravenhage · Eerste aanleg - meervoudig · Belastingrecht
Gerechtshof 's-Gravenhage|21 februari 2003|ECLI:NL:GHSGR:2003:AF7450
GERECHTSHOF TE 's-GRAVENHAGE vierde meervoudige belastingkamer 21 februari 2003 nummer BK-02/01717 UITSPRAAK op het beroep van X te Z tegen de uitspraak van de Inspecteur, het hoofd van de eenheid Douane, district P van de Belastingdienst betreffende na te noemen naheffingsaanslag in de accijns. 1. Loop van het geding…
Zoektips
Een ECLI (ook kort, zoals HR:2020:2020), LJN of vindplaats (NJ 2019/123) opent direct de uitspraak. Gebruik aanhalingstekens voor een exacte woordgroep (“ontslag op staande voet”), OR voor alternatieven (huur OR pacht), een sterretje voor woorddelen (huur* vindt ook huurder) en een minteken om een woord uit te sluiten.