28 uitspraken gevonden
Sorteer op: Datum uitspraak
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigAfvalstoffenbelasting. Stortplaats blijft belastingplichtig voor afvalstoffen die na de sluiting zijn…
Rechtbank Arnhem|21 december 2007|ECLI:NL:RBARN:2007:BC7704
Afvalstoffenbelasting. Stortplaats blijft belastingplichtig voor afvalstoffen die na de sluiting zijn aangevoerd ten behoeve van de afdichting en eindafwerking van de stortplaats. Lage tarief is van toepassing omdat volumieke massa afvalstoffen meer is dan 1100 kg/m3
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigRechtbank Haarlem · Eerste aanleg - enkelvoudig · Belastingrecht
Rechtbank Haarlem|14 december 2007|ECLI:NL:RBHAA:2007:1814
artikel 52 AWR
- BelastingrechtHoger beroepDe Wet belastingen op milieugrondslag wijst de stortplaatsexploitant aan als belastingplichtige. De producent…
Gerechtshof Amsterdam|3 december 2007|ECLI:NL:GHAMS:2007:BC0086
De Wet belastingen op milieugrondslag wijst de stortplaatsexploitant aan als belastingplichtige. De producent van afvalstoffen heeft aan de stortplaatsexploitant op lijsten opgave gedaan van de aan te leveren afvalstoffen en de op de gele plaat vermelde inhoudsmaat van de laadbak van de voor het vervoer benutte…
- BelastingrechtVoorlopige voorziening"Geschil over dividendbelasting ter zake van inkoop eigen aandelen door een beursgenoteerde vennootschap. De…
Rechtbank Breda|22 november 2007|ECLI:NL:RBBRE:2007:BC0195
"Geschil over dividendbelasting ter zake van inkoop eigen aandelen door een beursgenoteerde vennootschap. De voorzieningenrechter schorst de naheffingsaanslag dividendbelasting tot het bedrag van de reeds op aangifte afgedragen dividendbelasting."
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigTeruggaaf BPM is niet verleend aan de kentekenhouder. Naheffingsaanslag BPM ten onrechte opgelegd aan degene…
Rechtbank Arnhem|21 november 2007|ECLI:NL:RBARN:2007:BC0147
Teruggaaf BPM is niet verleend aan de kentekenhouder. Naheffingsaanslag BPM ten onrechte opgelegd aan degene aan wie de teruggaaf BPM is verleend in plaats van aan de kentekenhouder. Toepassing van artikel 20, lid 2, van de AWR niet aan de orde.
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigKapitaalsbelasting. Nu de inbrenger niet in de EU is gevestigd, heeft zij geen recht op de vrijstelling van…
Rechtbank Haarlem|1 november 2007|ECLI:NL:RBHAA:2007:BB7640
Kapitaalsbelasting. Nu de inbrenger niet in de EU is gevestigd, heeft zij geen recht op de vrijstelling van artikel 37 BRV. Tevens geen strijdigheid met vrijheid van kapitaalverkeer, het verdrag tussen Nederland en Zwitserland ter voorkoming van dubbele belasting en het tussen Nederland en Zwitserland gesloten…
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigNiet aannemelijk dat eiser de auto’s voor ten minste 90% heeft gebruikt voor taxivervoer; terecht…
Rechtbank Arnhem|18 oktober 2007|ECLI:NL:RBARN:2007:BN5670
Niet aannemelijk dat eiser de auto’s voor ten minste 90% heeft gebruikt voor taxivervoer; terecht motorrijtuigenbelasting nageheven. Betalingsverzuim moet worden toegerekend aan eiser; geen sprake van afwezigheid van alle schuld. Vermindering boete wegens overschrijding van de redelijke termijn.
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigDoor te voldoen aan de aanwijzing achter op het parkeerkaartje en dit duidelijk zichtbaar achter de voorruit…
Rechtbank Zwolle-Lelystad|1 oktober 2007|ECLI:NL:RBZLY:2007:BB8857
Door te voldoen aan de aanwijzing achter op het parkeerkaartje en dit duidelijk zichtbaar achter de voorruit te plaatsen heeft een belastingplichtige genoegzaam aangetoond dat hij aan zijn aangifte- en betalingsverplichting heeft voldaan. Als deze aanwijzing niet wordt opgevolgd kan alsnog bewijs geleverd worden van…
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigEiser heeft zijn auto geparkeerd in een zogenaamde tientcentzone waar voor 10 cent maximaal één uur mag…
Rechtbank Amsterdam|1 oktober 2007|ECLI:NL:RBAMS:2007:BB6673
Eiser heeft zijn auto geparkeerd in een zogenaamde tientcentzone waar voor 10 cent maximaal één uur mag worden geparkeerd, maar heeft door onoplettendheid € 0,10 geworpen in een verkeerde parkeerautomaat, zodat hij voor maximaal drie minuten mocht parkeren. Nu eiser de intentie had om voor maximaal één uur parkeren…
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigNoch in parkeerverordening noch in Verordening parkeerbelastingen 2006 is bepaald dat in geval geparkeerd…
Rechtbank Zwolle-Lelystad|24 september 2007|ECLI:NL:RBZLY:2007:BB4142
Noch in parkeerverordening noch in Verordening parkeerbelastingen 2006 is bepaald dat in geval geparkeerd wordt met een - van de vergunning te onderscheiden - parkeerkaart met daarop een ander kenteken dan van het geparkeerde voertuig, er geen sprake is van parkeren met een vergunning. Conclusie dat niet met een…
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigNaheffingsaanslag grondwaterbelasting. Informatieverstrekking heffing grondwaterbelasting. Beroep op…
Rechtbank Arnhem|21 september 2007|ECLI:NL:RBARN:2007:BB4855
Naheffingsaanslag grondwaterbelasting. Informatieverstrekking heffing grondwaterbelasting. Beroep op vertrouwensbeginsel. Gelijkheidsbeginsel. Doel van de grondwaterbelasting. Heffingsrente.
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigMRB. Naheffingsaanslagen zijn terecht opgelegd. Motorrijtuig voldeed niet aan de inrichtingseisen voor een…
Rechtbank Haarlem|17 september 2007|ECLI:NL:RBHAA:2007:BG7405
MRB. Naheffingsaanslagen zijn terecht opgelegd. Motorrijtuig voldeed niet aan de inrichtingseisen voor een bestelauto.
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigBPM. De rechtbank komt tot de conclusie dat het aan de stukken te ontlenen sterke vermoeden dat de ingebouwde…
Rechtbank Haarlem|11 juli 2007|ECLI:NL:RBHAA:2007:BC4988
BPM. De rechtbank komt tot de conclusie dat het aan de stukken te ontlenen sterke vermoeden dat de ingebouwde kilometertelleronderbreker vervolgens ook is gebruikt, door eiseres onvoldoende is weersproken. De naheffingsaanslag is terecht opgelegd.
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigBetreft naheffingaanslag omzetbelasting (OB). Aan eiseres is in juli 2004 een pand geleverd dat zij in 2005…
Rechtbank 's-Gravenhage|6 juli 2007|ECLI:NL:RBSGR:2007:BJ3734
Betreft naheffingaanslag omzetbelasting (OB). Aan eiseres is in juli 2004 een pand geleverd dat zij in 2005 heeft laten verbouwen. Eiseres heeft de haar in het eerste en tweede kwartaal van 2005 in rekening gebrachte omzetbelasting niet op haar aangiften over die tijdvakken afgetrokken. Eiseres heeft op 14 september…
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigOmzetbelasting. Naheffing van naar aanleiding van een suppletieaangifte ambtshalve teruggegeven…
Gerechtshof Arnhem|27 juni 2007|ECLI:NL:GHARN:2007:BB0989
Omzetbelasting. Naheffing van naar aanleiding van een suppletieaangifte ambtshalve teruggegeven omzetbelasting is niet mogelijk.
- BelastingrechtHoger beroepHet aanbrengen van het houten tussenschot boven het standaard in het motorrijtuig aanwezige metalen…
Gerechtshof Amsterdam|11 juni 2007|ECLI:NL:GHAMS:2007:BB3535
Het aanbrengen van het houten tussenschot boven het standaard in het motorrijtuig aanwezige metalen tussenschot, heeft er niet toe geleid dat er een volledige vaste wand achter de zitplaats aanwezig was omdat het houten deel van de wand op betrekkelijk eenvoudige wijze te verwijderen en weer aan te brengen valt. Het…
- BelastingrechtCassatie- artikel 14 Wet BPM, artikel 4 jo. artikel 2, leden 2 en 3 Besluit BPM en artikel 20, lid 1, AWR…
Hoge Raad|8 juni 2007|ECLI:NL:HR:2007:AZ8511
- artikel 14 Wet BPM, artikel 4 jo. artikel 2, leden 2 en 3 Besluit BPM en artikel 20, lid 1, AWR; - verhuisboedelvrijstelling; - achteraf geen recht op vrijstelling; - naheffing ook zonder intrekking vergunning;
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigNaar het oordeel van het Hof volgt uit de onder 2.2 en de onder 2.8 weergegeven feiten, dat de (aan de…
Gerechtshof 's-Hertogenbosch|30 mei 2007|ECLI:NL:GHSHE:2007:BA7865
Naar het oordeel van het Hof volgt uit de onder 2.2 en de onder 2.8 weergegeven feiten, dat de (aan de belanghebbende door zijn werkgever ter beschikking gestelde) personenauto niet hoofdzakelijk is bestemd voor (duurzaam) gebruik in Nederland en evenmin daar hoofdzakelijk feitelijk (duurzaam) wordt gebruikt. De…
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigAWB. De uitspraak op bezwaar was niet gegrond vanwege aan verweerder te wijten onrechtmatigheid, maar vanwege…
Rechtbank Haarlem|29 mei 2007|ECLI:NL:RBHAA:2007:BA7293
AWB. De uitspraak op bezwaar was niet gegrond vanwege aan verweerder te wijten onrechtmatigheid, maar vanwege het gebruik door verweerder van een discretionaire bevoegdheid om de boete oplegging vanwege bijzondere omstandigheden, of wel coulance, achterwege te laten. Geen toekenning proceskosten bezwaar.
- BelastingrechtNaheffingsaanslag accijns 01-12-1994 t/m 31-07-1995.
Parket bij de Hoge Raad|4 mei 2007|ECLI:NL:PHR:2007:AI0782
Naheffingsaanslag accijns 01-12-1994 t/m 31-07-1995.
Zoektips
Een ECLI (ook kort, zoals HR:2020:2020), LJN of vindplaats (NJ 2019/123) opent direct de uitspraak. Gebruik aanhalingstekens voor een exacte woordgroep (“ontslag op staande voet”), OR voor alternatieven (huur OR pacht), een sterretje voor woorddelen (huur* vindt ook huurder) en een minteken om een woord uit te sluiten.