52 uitspraken gevonden
Sorteer op: Datum uitspraak
- BelastingrechtDe Hoge Raad heeft het beroep in cassatie gegrond verklaard, zie ook het arrest 09/00749.
Parket bij de Hoge Raad|17 december 2010|ECLI:NL:PHR:2010:BL6570
De Hoge Raad heeft het beroep in cassatie gegrond verklaard, zie ook het arrest 09/00749.
- BelastingrechtDe Hoge Raad heeft het beroep in cassatie gegrond verklaard, zie ook het arrest 09/00778
Parket bij de Hoge Raad|17 december 2010|ECLI:NL:PHR:2010:BL6572
De Hoge Raad heeft het beroep in cassatie gegrond verklaard, zie ook het arrest 09/00778
- BelastingrechtDe Hoge Raad heeft het beroep in cassatie gegrond verklaard, zie ook het arrest 09/00778
Parket bij de Hoge Raad|17 december 2010|ECLI:NL:PHR:2010:BL6552
De Hoge Raad heeft het beroep in cassatie gegrond verklaard, zie ook het arrest 09/00778
- BelastingrechtDe Hoge Raad heeft het beroep in cassatie gegerond verklaard, zie ook het arrest 09/00778
Parket bij de Hoge Raad|17 december 2010|ECLI:NL:PHR:2010:BL6478
De Hoge Raad heeft het beroep in cassatie gegerond verklaard, zie ook het arrest 09/00778
- BelastingrechtHoger beroepOmzetbelasting. Toepassing kasstelsel in plaats van factuurstelsel. Margeregeling. Belanghebbende levert…
Gerechtshof 's-Gravenhage|17 december 2010|ECLI:NL:GHSGR:2010:BO8886
Omzetbelasting. Toepassing kasstelsel in plaats van factuurstelsel. Margeregeling. Belanghebbende levert personenauto’s aan ondernemers en past ten onrechte en in eigen nadeel de margeregeling toe.
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigOverdrachtsbelasting. Gelet op de stukken was op 27 april 2004 voorzienbaar dat het bedrijf G het pand zou…
Rechtbank Haarlem|13 december 2010|ECLI:NL:RBHAA:2010:BQ1318
Overdrachtsbelasting. Gelet op de stukken was op 27 april 2004 voorzienbaar dat het bedrijf G het pand zou huren, zodat met die omstandigheid rekening moet worden gehouden bij het bepalen van de waarde in het economische verkeer van de onroerende zaak op die datum. Of eiser al dan niet op de hoogte was of kon zijn van…
- BelastingrechtDe Hoge Raad heeft zowel het principale als het incidentele beroep in casssatie gegrond verklaard, zie arrest…
Parket bij de Hoge Raad|10 december 2010|ECLI:NL:PHR:2010:BO6868
De Hoge Raad heeft zowel het principale als het incidentele beroep in casssatie gegrond verklaard, zie arrest 09/00749.
- BelastingrechtDe Hoge Raad heeft zowel het principale als het incidentele beroep in casssatie gegrond verklaard, zie arrest…
Parket bij de Hoge Raad|10 december 2010|ECLI:NL:PHR:2010:BL6575
De Hoge Raad heeft zowel het principale als het incidentele beroep in casssatie gegrond verklaard, zie arrest 09/00749.
- BelastingrechtDe Hoge Raad heeft zowel het principale als het incidentele beroep in casssatie gegrond verklaard, zie arrest…
Parket bij de Hoge Raad|10 december 2010|ECLI:NL:PHR:2010:BL6576
De Hoge Raad heeft zowel het principale als het incidentele beroep in casssatie gegrond verklaard, zie arrest 09/00749.
- BelastingrechtHoger beroepBelanghebbende heeft aangifte gedaan ter zake van registratie van een exclusieve personenauto ten bedrage van…
Gerechtshof 's-Hertogenbosch|2 december 2010|ECLI:NL:GHSHE:2010:BP7302
Belanghebbende heeft aangifte gedaan ter zake van registratie van een exclusieve personenauto ten bedrage van € 56.124,- De inspecteur heeft een hertaxatie laten uitvoeren en wijzigt het aangegeven bedrag in € 69.544,-. Belanghebbende betaalt teneinde te voorkomen dat de afgifte van een kenteken zou worden geweigerd,…
- BelastingrechtHoger beroepTussen partijen is in geschil of aan belanghebbende over het tijdvak 1 januari 2001 tot en met 31 december…
Gerechtshof Leeuwarden|29 november 2010|ECLI:NL:GHLEE:2010:BO7132
Tussen partijen is in geschil of aan belanghebbende over het tijdvak 1 januari 2001 tot en met 31 december 2001 terecht een naheffingsaanslag omzetbelasting en een vergrijpboete zijn opgelegd. Belanghebbende beantwoordt deze vraag ontkennend, de Inspecteur bevestigend.
- BelastingrechtArt. 20 Awr. Buiten de reguliere aangifte om betaalde omzetbelasting kan niet worden nageheven.
Parket bij de Hoge Raad|26 november 2010|ECLI:NL:PHR:2010:BN7172
Art. 20 Awr. Buiten de reguliere aangifte om betaalde omzetbelasting kan niet worden nageheven.
- Belastingrecht- Motorrijtuigenbelasting; artikel 72, lid 1, aanhef en letter n, en artikel 76, leden 1 en 2, Wet op de…
Parket bij de Hoge Raad|26 november 2010|ECLI:NL:PHR:2010:BL6471
- Motorrijtuigenbelasting; artikel 72, lid 1, aanhef en letter n, en artikel 76, leden 1 en 2, Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994; niet voldoen aan voorwaarden vrijstelling ter zake van taxivervoer; duur naheffingstermijn; berekening na te heffen belasting. - Boete; artikel 67c Algemene wet inzake rijksbelastingen…
- BelastingrechtMotorrijtuigenbelasting; artikel 72, lid 1, aanhef en letter n, Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994; ten…
Parket bij de Hoge Raad|26 november 2010|ECLI:NL:PHR:2010:BL6551
Motorrijtuigenbelasting; artikel 72, lid 1, aanhef en letter n, Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994; ten onrechte verleende vrijstelling voor taxivervoer; verhouding artikel 20 AWR en artikel 76 Wet Mrb; duur naheffingstermijn; berekening van na te heffen belasting.
- BelastingrechtMotorrijtuigenbelasting; artikel 72, lid 1, aanhef en letter n, en artikel 76, leden 1 en 2, Wet op de…
Parket bij de Hoge Raad|26 november 2010|ECLI:NL:PHR:2010:BL6447
Motorrijtuigenbelasting; artikel 72, lid 1, aanhef en letter n, en artikel 76, leden 1 en 2, Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994; niet voldoen aan voorwaarden vrijstelling ter zake van taxivervoer; duur naheffingstermijn; berekening na te heffen belasting.
- BelastingrechtCassatie- Motorrijtuigenbelasting; artikel 72, lid 1, aanhef en letter n, en artikel 76, leden 1 en 2, Wet op de…
Hoge Raad|26 november 2010|ECLI:NL:HR:2010:BL6471Aangehaald in 12 uitspraken
- Motorrijtuigenbelasting; artikel 72, lid 1, aanhef en letter n, en artikel 76, leden 1 en 2, Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994; niet voldoen aan voorwaarden vrijstelling ter zake van taxivervoer; duur naheffingstermijn; berekening na te heffen belasting. - Boete; artikel 67c Algemene wet inzake rijksbelastingen…
- BelastingrechtCassatieMotorrijtuigenbelasting; artikel 72, lid 1, aanhef en letter n, Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994; ten…
Hoge Raad|26 november 2010|ECLI:NL:HR:2010:BL6551
Motorrijtuigenbelasting; artikel 72, lid 1, aanhef en letter n, Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994; ten onrechte verleende vrijstelling voor taxivervoer; verhouding artikel 20 AWR en artikel 76 Wet Mrb; duur naheffingstermijn; berekening van na te heffen belasting.
- BelastingrechtCassatieMotorrijtuigenbelasting; artikel 72, lid 1, aanhef en letter n, en artikel 76, leden 1 en 2, Wet op de…
Hoge Raad|26 november 2010|ECLI:NL:HR:2010:BL6447
Motorrijtuigenbelasting; artikel 72, lid 1, aanhef en letter n, en artikel 76, leden 1 en 2, Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994; niet voldoen aan voorwaarden vrijstelling ter zake van taxivervoer; duur naheffingstermijn; berekening na te heffen belasting.
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigNaheffingsaanslag parkeerbelasting. Verweerder heeft de naheffingsaanslag opgelegd omdat is geparkeerd zonder…
Rechtbank Utrecht|19 november 2010|ECLI:NL:RBUTR:2010:BO6161
Naheffingsaanslag parkeerbelasting. Verweerder heeft de naheffingsaanslag opgelegd omdat is geparkeerd zonder dat op de voorgeschreven wijze de verschuldigde parkeerbelasting was betaald. De rechtbank acht echter aannemelijk dat eisers de verschuldigde parkeerbelasting op het tijdstip waarop de naheffingsaanslag is…
- BelastingrechtHoger beroepWaardebepaling ingevoerde auto ten behoeve van berekening BPM
Gerechtshof 's-Hertogenbosch|18 november 2010|ECLI:NL:GHSHE:2010:BP1624
Waardebepaling ingevoerde auto ten behoeve van berekening BPM
Zoektips
Een ECLI (ook kort, zoals HR:2020:2020), LJN of vindplaats (NJ 2019/123) opent direct de uitspraak. Gebruik aanhalingstekens voor een exacte woordgroep (“ontslag op staande voet”), OR voor alternatieven (huur OR pacht), een sterretje voor woorddelen (huur* vindt ook huurder) en een minteken om een woord uit te sluiten.