25 uitspraken gevonden
Sorteer op: Datum uitspraak
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigDe weigering om een tegemoetkoming kob op grond van de Wet mogelijkheid koopkrachttegemoetkoming oudere…
Rechtbank Haarlem|3 april 2012|ECLI:NL:RBHAA:2012:BW0666
De weigering om een tegemoetkoming kob op grond van de Wet mogelijkheid koopkrachttegemoetkoming oudere belastingplichtigen van maandelijks € 33,09 te verstrekken aan een AOW-gerechtigde, die niet in Nederland woont maar wél inwoner van de EU is, vormt een ongeoorloofd onderscheid naar woonplaats als bedoeld in…
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigDe weigering om geen tegemoetkoming kob van maandelijks € 33,09 te verstrekken aan een AOW-gerechtigde, die…
Rechtbank Haarlem|3 april 2012|ECLI:NL:RBHAA:2012:BW0665Aangehaald in 5 uitspraken
De weigering om geen tegemoetkoming kob van maandelijks € 33,09 te verstrekken aan een AOW-gerechtigde, die niet in Nederland woont maar inwoner van Marokko is, vormt een ongeoorloofd onderscheid naar woonplaats als bedoeld in artikel 5 van het Algemeen Verdrag inzake sociale zekerheid tussen het Koninkrijk der…
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigDouane. Beroep op Sopropé faalt. Geen bijzondere omstandigheden in de zin van artikel 239 van het…
Rechtbank Haarlem|15 november 2011|ECLI:NL:RBHAA:2011:BU9893
Douane. Beroep op Sopropé faalt. Geen bijzondere omstandigheden in de zin van artikel 239 van het Communautair Douanewetboek.
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigLoonbelasting. Afdrachtvermindering voor de zeevaart. Eiser verricht onderzoek ter zee en drijft geen…
Rechtbank Haarlem|6 januari 2010|ECLI:NL:RBHAA:2010:BL0859
Loonbelasting. Afdrachtvermindering voor de zeevaart. Eiser verricht onderzoek ter zee en drijft geen onderneming. Onder onderneming in de zin van de Wet vermindering afdracht LB en PVV wordt een onderneming in de zin van de Wet IB of de Wet Vpb verstaan. Meer dan 50% op zee is involdoende om van onderneming te…
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigEen mededeling dat geen voorlopige aanslag zal worden opgelegd is niet een voor bezwaar vatbare beschikking…
Rechtbank Haarlem|10 april 2009|ECLI:NL:RBHAA:2009:BI1632
Een mededeling dat geen voorlopige aanslag zal worden opgelegd is niet een voor bezwaar vatbare beschikking zodat terecht geen kostenvergoeding voor de bezwaarfase is toegekend. Het beroep op de meerderheidsregel faalt omdat de ongelijke behandeling is terug te voeren op beleid dat berustte op een onjuiste…
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigLoonbelasting. Eiseres heeft niet aannemelijk gemaakt dat het bedrag een periodieke uitkering betrof ter…
Rechtbank Haarlem|23 juli 2008|ECLI:NL:RBHAA:2008:BD8934
Loonbelasting. Eiseres heeft niet aannemelijk gemaakt dat het bedrag een periodieke uitkering betrof ter vervanging van te derven loon. Dit betekent dat de stamrechtvrijstelling van artikel 11, eerste lid, aanhef en onderdeel g van de Wet LB niet van toepassing is.
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigDoor het gesloten systeem van rechtsmiddelen is beroep slechts mogelijk tegen belastingaanslagen of voor…
Rechtbank Haarlem|22 januari 2008|ECLI:NL:RBHAA:2008:BC5421
Door het gesloten systeem van rechtsmiddelen is beroep slechts mogelijk tegen belastingaanslagen of voor bezwaar vatbare beschikkingen alsmede tegen het bedrag dat als belasting door een belastingplichtige op aangifte is voldaan of afgedragen, dan wel van een belastingplichtige is ingehouden. Tegen de beschikking van…
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigInkomstenbelasting. Controlerapport kan als grondslag dienen voor de naheffingsaanslag. Correctie tweede…
Rechtbank Haarlem|30 oktober 2007|ECLI:NL:RBHAA:2007:BH4209
Inkomstenbelasting. Controlerapport kan als grondslag dienen voor de naheffingsaanslag. Correctie tweede mobiele telefoon. Boete.
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigDe weigering om een navorderingsaanslag op te leggen in geen besluit in de zin van artikel 26 AWR. Het beroep…
Rechtbank Haarlem|6 september 2007|ECLI:NL:RBHAA:2007:BB4242
De weigering om een navorderingsaanslag op te leggen in geen besluit in de zin van artikel 26 AWR. Het beroep is niet-ontvankelijk.
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigDe omstandigheid dat de beschikking waarbij de woz-waarde is vastgesteld niet reeds is bekendgemaakt aan…
Rechtbank Haarlem|7 juni 2007|ECLI:NL:RBHAA:2007:BF0420
De omstandigheid dat de beschikking waarbij de woz-waarde is vastgesteld niet reeds is bekendgemaakt aan eiser staat er niet aan in de weg dat de vastgestelde woz-waarde als heffingsmaatstaf voor de aanslag waterschapsbelasting wordt gehanteerd.
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigWoz. Voor berekening van de drempel van artikel 26a van de Wet woz dient in beroep uitgegaan te worden van de…
Rechtbank Haarlem|2 november 2006|ECLI:NL:RBHAA:2006:AZ1407
Woz. Voor berekening van de drempel van artikel 26a van de Wet woz dient in beroep uitgegaan te worden van de waarde zoals deze luidt na uitspraak op bezwaar.
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigBevoegdheid rechtbank met betrekking tot uitspraak op bezwaar met dagtekening vóór 1 januari 2005. Niet alle…
Rechtbank Haarlem|1 februari 2006|ECLI:NL:RBHAA:2006:AV0777
Bevoegdheid rechtbank met betrekking tot uitspraak op bezwaar met dagtekening vóór 1 januari 2005. Niet alle werknemers in de loonadministratie opgenomen. Omkering van de bewijslast.
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigDe optocouplers dienen ingedeeld te worden onder post 8543 89 95 van het GDT. Verweerder heeft op goede…
Rechtbank Haarlem|22 december 2005|ECLI:NL:RBHAA:2005:AU9700
De optocouplers dienen ingedeeld te worden onder post 8543 89 95 van het GDT. Verweerder heeft op goede gronden de BTI's ingetrokken. Beroep ongegrond.
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigHet betreft minerale olie. Er is geen accijnstarief voor vastgesteld. Het beroep is gegrond.
Rechtbank Haarlem|22 december 2005|ECLI:NL:RBHAA:2005:AU9694
Het betreft minerale olie. Er is geen accijnstarief voor vastgesteld. Het beroep is gegrond.
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigIn de bestreden uitspraak op bezwaar zijn de bezwaren toegewezen en zijn de UTB's ingetrokken. Eiseres heeft…
Rechtbank Haarlem|12 december 2005|ECLI:NL:RBHAA:2005:AU9725
In de bestreden uitspraak op bezwaar zijn de bezwaren toegewezen en zijn de UTB's ingetrokken. Eiseres heeft geen procesbelang. Het beroep is niet-ontvankelijk.
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigBeroep ongegrond. De onderhavige goederen betreffen niet chitosan van post 3913 90 80 van het GDT in zuivere…
Rechtbank Haarlem|24 november 2005|ECLI:NL:RBHAA:2005:AU7430
Beroep ongegrond. De onderhavige goederen betreffen niet chitosan van post 3913 90 80 van het GDT in zuivere vorm, zodat geen recht bestaat op een vrijstelling van douanerechten. Aan dit oordeel doet niet af dat de vitamine C en het wijnsteenzuur niet de werkzaamheid van chitosan beïnvloeden.
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigScholingsaftrek. Uitgaven voor symposia vallen niet onder artikel 3.48 Wet IB 2001. Voorts heeft X BV de…
Rechtbank Haarlem|21 november 2005|ECLI:NL:RBHAA:2005:AU6926
Scholingsaftrek. Uitgaven voor symposia vallen niet onder artikel 3.48 Wet IB 2001. Voorts heeft X BV de omvang van de begeleiding van arts-assistenten niet aanemelijk gemaakt. Overigens is de begeleiding niet aan te merken als scholing.
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigUit de tekst van artikel 128 Communautair douanewetboek (CDW) noch uit enige bepaling van de…
Rechtbank Haarlem|8 november 2005|ECLI:NL:RBHAA:2005:AU5818
Uit de tekst van artikel 128 Communautair douanewetboek (CDW) noch uit enige bepaling van de Uitvoeringsverordening CDW (UCDW) blijkt dat de in artikel 128 CDW genoemde opsomming van douaneregelingen niet uitputtend zou zijn. Uit de wetssystematiek volgt eveneens dat het niet de bedoeling van de Gemeenschapswetgever…
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigAan aanteking 3 bij hoofdstuk 95 van het GDT wordt voldaan, de Eyetoy is hoofdzakelijk of uitsluitend bestemd…
Rechtbank Haarlem|27 oktober 2005|ECLI:NL:RBHAA:2005:AU9737
Aan aanteking 3 bij hoofdstuk 95 van het GDT wordt voldaan, de Eyetoy is hoofdzakelijk of uitsluitend bestemd voor de PlayStation2. De Eyetoy dient ingedeeld te worden onder post 9504 10 00 van het GDT. Het beroep is gegrond.
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigAan eiseres was door 100%-dochtermaatschappij op facturen omzetbelasting in rekening gebracht. Eiseres had…
Rechtbank Haarlem|19 oktober 2005|ECLI:NL:RBHAA:2005:AU5075
Aan eiseres was door 100%-dochtermaatschappij op facturen omzetbelasting in rekening gebracht. Eiseres had deze belasting in aftrek gebracht. De dochtermaatschappij heeft deze belasting niet voldaan. Naheffing daarvan terecht, omdat de facturen geen betrekking hadden op aan eiseres verrichte prestaties. De te dezer…
Zoektips
Een ECLI (ook kort, zoals HR:2020:2020), LJN of vindplaats (NJ 2019/123) opent direct de uitspraak. Gebruik aanhalingstekens voor een exacte woordgroep (“ontslag op staande voet”), OR voor alternatieven (huur OR pacht), een sterretje voor woorddelen (huur* vindt ook huurder) en een minteken om een woord uit te sluiten.