7 uitspraken gevonden
Sorteer op: Datum uitspraak
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigIB/PVV, hypotheekrenteaftrek, echtscheiding (art. 2.17, 3.110, 3.111 en 6.3 Wet IB 2001). Belanghebbende en…
Rechtbank Zeeland-West-Brabant|31 december 2019|ECLI:NL:RBZWB:2019:5946
IB/PVV, hypotheekrenteaftrek, echtscheiding (art. 2.17, 3.110, 3.111 en 6.3 Wet IB 2001). Belanghebbende en zijn ex-echtgenote waren buiten iedere gemeenschap van goederen gehuwd. De volledige eigendom van de echtelijke woning was gelegen bij de ex-echtgenote. Gedurende het jaar heeft belanghebbende de echtelijke…
- BelastingrechtHoger beroepBelanghebbende en haar (ex)partner bezitten in 2016 gezamenlijk (beiden voor 50%) een woning. Belanghebbende…
Gerechtshof Den Haag|17 december 2019|ECLI:NL:GHDHA:2019:3402
Belanghebbende en haar (ex)partner bezitten in 2016 gezamenlijk (beiden voor 50%) een woning. Belanghebbende en haar (ex)partner komen in het kader van de scheiding overeen dat de lusten en lasten van de woning per 1 januari 2014 geheel aan belanghebbende worden toegerekend, onder de voorwaarde dat zij voor 1 januari…
- BelastingrechtHoger beroepToepassing eigenwoningregeling na echtscheiding
Gerechtshof Amsterdam|24 september 2019|ECLI:NL:GHAMS:2019:3716
Toepassing eigenwoningregeling na echtscheiding
- BelastingrechtHoger beroepIB/PVV. Aftrekbare kosten eigen woning. Persoonsgebonden aftrek. Specifieke zorgkosten.
Gerechtshof Arnhem-Leeuwarden|27 augustus 2019|ECLI:NL:GHARL:2019:7009
IB/PVV. Aftrekbare kosten eigen woning. Persoonsgebonden aftrek. Specifieke zorgkosten.
- BelastingrechtHoger beroepHof Amsterdam bevestigt de uitspraak van de Rechtbank Noord-Holland waarin is geoordeeld dat opbrengsten uit…
Gerechtshof Amsterdam|11 juli 2019|ECLI:NL:GHAMS:2019:2424
Hof Amsterdam bevestigt de uitspraak van de Rechtbank Noord-Holland waarin is geoordeeld dat opbrengsten uit de tijdelijke verhuur via Airbnb van een tuinhuis niet in de inkomstenbelasting kunnen worden belast als voordelen uit de eigen woning (box 1). Tevens heeft Hof Amsterdam geoordeeld dat het tuinhuis dan behoort…
- BelastingrechtEigenwoningregeling; renteaftrek op oude lening (voor leeg en te koop staande oude woning) die uit de…
Parket bij de Hoge Raad|27 juni 2019|ECLI:NL:PHR:2019:713
Eigenwoningregeling; renteaftrek op oude lening (voor leeg en te koop staande oude woning) die uit de 3-jaarstermijn loopt van art. 3.111(2) Wet IB 2001 (verhuisregeling) en daardoor fictief wordt vervreemd naar box 3 (art. 3.119aa(4) Wet IB 2001)? Voornemen hergebruik oude lening om uit eigen middelen…
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigEiseres en haar ex-partner waren gedurende 2016 ieder voor 50% juridisch eigenaar van een woning. Vanaf 2013…
Rechtbank Den Haag|3 juni 2019|ECLI:NL:RBDHA:2019:5784
Eiseres en haar ex-partner waren gedurende 2016 ieder voor 50% juridisch eigenaar van een woning. Vanaf 2013 woont de ex-partner niet meer in de woning. Vanaf 1 januari 2014 komen alle lasten alsmede de waardeverandering van de woning voor de rekening en risico van eiseres. Naar het oordeel van de rechtbank heeft…
Zoektips
Een ECLI (ook kort, zoals HR:2020:2020), LJN of vindplaats (NJ 2019/123) opent direct de uitspraak. Gebruik aanhalingstekens voor een exacte woordgroep (“ontslag op staande voet”), OR voor alternatieven (huur OR pacht), een sterretje voor woorddelen (huur* vindt ook huurder) en een minteken om een woord uit te sluiten.