35 uitspraken gevonden
Sorteer op: Datum uitspraak
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigDeze uitspraak wordt gepubliceerd op verzoek. De rechtbank had de uitspraak niet voor publicatie…
Rechtbank Zeeland-West-Brabant|31 december 2013|ECLI:NL:RBZWB:2013:10199
Deze uitspraak wordt gepubliceerd op verzoek. De rechtbank had de uitspraak niet voor publicatie geselecteerd. Om die reden is er geen samenvatting
- BelastingrechtHoger beroepDe Rechtbank doet onmiddellijk na de zitting mondeling uitspraak. De termijn van het hoger beroep vangt aan…
Gerechtshof 's-Hertogenbosch|19 december 2013|ECLI:NL:GHSHE:2013:6110
De Rechtbank doet onmiddellijk na de zitting mondeling uitspraak. De termijn van het hoger beroep vangt aan op het moment van bekendmaking van de mondelinge uitspraak en dat is het moment waarop de uitspraak mondeling werd uitgesproken. Het hoger beroep is te laat ingediend, maar niet-ontvankelijkverklaring blijft…
- BelastingrechtCassatieArtikel 39 EG. Artikel 45 VWEU. Belanghebbende woont in Duitsland en werkt in Nederland tot 1 april 2005 en…
Hoge Raad|13 december 2013|ECLI:NL:HR:2013:1671
Artikel 39 EG. Artikel 45 VWEU. Belanghebbende woont in Duitsland en werkt in Nederland tot 1 april 2005 en verhuist daarna naar de VS. Toepassing Schumackernorm over deel van het belastingjaar? Hoge Raad stelt prejudiciële vragen.
- BelastingrechtBodemzaakAftrekbaarheid restauratiekosten monumentaal pakhuis. Eiseres en haar partner sluiten in 2006 met betrekking…
Rechtbank Den Haag|19 november 2013|ECLI:NL:RBDHA:2013:17591
Aftrekbaarheid restauratiekosten monumentaal pakhuis. Eiseres en haar partner sluiten in 2006 met betrekking tot een toekomstig appartementsrecht een drietal overeenkomsten: een koop- annex aannemingsovereenkomst voor het appartementsrecht en een restauratieovereenkomst voor de restauratie van hun aandeel in het…
- BelastingrechtHoger beroepInkomstenbelasting. Erfpachtcanon. In geschil is de hoogte van de belastbare inkomsten uit eigen woning.
Gerechtshof Den Haag|13 november 2013|ECLI:NL:GHDHA:2013:4301
Inkomstenbelasting. Erfpachtcanon. In geschil is de hoogte van de belastbare inkomsten uit eigen woning.
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigMobiel chalet dat belanghebbende anders dan tijdelijk als hoofdverblijf ter beschikking staat is geen eigen…
Rechtbank Zeeland-West-Brabant|13 november 2013|ECLI:NL:RBZWB:2013:8131
Mobiel chalet dat belanghebbende anders dan tijdelijk als hoofdverblijf ter beschikking staat is geen eigen woning voor de Wet IB, omdat het op gehuurde grond is geplaatst.
- BelastingrechtHoger beroepDe door belanghebbende gedane uitgaven ter zake van de theekoepel komen niet als uitgaven met betrekking tot…
Gerechtshof Amsterdam|10 oktober 2013|ECLI:NL:GHAMS:2013:3991
De door belanghebbende gedane uitgaven ter zake van de theekoepel komen niet als uitgaven met betrekking tot een monumentenpand voor aftrek in aanmerking.
- BelastingrechtHoger beroepInkomstenbelasting. In geschil is of de inspecteur een deel van de door belanghebbende betaalde…
Gerechtshof Den Haag|9 oktober 2013|ECLI:NL:GHDHA:2013:3916
Inkomstenbelasting. In geschil is of de inspecteur een deel van de door belanghebbende betaalde erfpachtcanons terecht niet in aftrek heeft toegelaten.
- BelastingrechtBodemzaakRechtbank van oordeel dat woning voor latere jaren wederom wordt aangemerkt als eigen woning op grond van…
Rechtbank Den Haag|3 oktober 2013|ECLI:NL:RBDHA:2013:18604
Rechtbank van oordeel dat woning voor latere jaren wederom wordt aangemerkt als eigen woning op grond van artikel 3.111, zesde lid, Wet IB ondanks periode van verhuur in eerdere jaren.
- BelastingrechtBodemzaakDe rechtbank is dan ook van oordeel dat de woning na afloop van de verhuurperiode opnieuw als eigen woning…
Rechtbank Den Haag|3 oktober 2013|ECLI:NL:RBDHA:2013:17570
De rechtbank is dan ook van oordeel dat de woning na afloop van de verhuurperiode opnieuw als eigen woning als bedoeld in artikel 3.111, zesde lid, Wet IB 2001 kan worden aangemerkt. De woning van eiser wordt daarom na beëindiging van de verhuur niet langer in box III, maar in box I in aanmerking genomen.
- BelastingrechtHoger beroepInkomstenbelasting. Uitgaven voor monumentenpanden. Onderhoud of verbetering?
Gerechtshof Arnhem-Leeuwarden|3 september 2013|ECLI:NL:GHARL:2013:6856
Inkomstenbelasting. Uitgaven voor monumentenpanden. Onderhoud of verbetering?
- BelastingrechtHoger beroepArtikel 27e AWR. Omkering bewijslast wegens niet doen van aangifte. Schatting inspecteur is gebaseerd op…
Gerechtshof 's-Hertogenbosch|28 augustus 2013|ECLI:NL:GHSHE:2013:3928
Artikel 27e AWR. Omkering bewijslast wegens niet doen van aangifte. Schatting inspecteur is gebaseerd op bekend zijnde loongegevens. Uit later ingediende aangifte volgt dat belanghebbende eigen woning en hypothecaire schulden had. Ook blijkt dat belanghebbende neveninkomsten heeft genoten. Belanghebbende levert geen…
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigBelanghebbenden hebben eigen woning verkocht onder voorbehoud van een recht van erfpacht. De…
Rechtbank Noord-Holland|28 augustus 2013|ECLI:NL:RBNHO:2013:7783
Belanghebbenden hebben eigen woning verkocht onder voorbehoud van een recht van erfpacht. De eigenwoningregeling is dan niet van toepassing, omdat belanghebbenden niet de (economische) eigendom van de onroerende zaak hebben behouden. Besluit staatssecretaris van Financiën van 13 november 2006, nr. CPP2006/412M,…
- BelastingrechtHoger beroepInkomstenbelasting. Belanghebbende voldoet niet aan de wettelijke vereisten teneinde het beroep op de fiscale…
Gerechtshof Den Haag|14 augustus 2013|ECLI:NL:GHDHA:2013:3276
Inkomstenbelasting. Belanghebbende voldoet niet aan de wettelijke vereisten teneinde het beroep op de fiscale partnerregeling te doen slagen. Verzoek om fiscaal partnerschap niet tijdig gedaan. Om die reden mist het bepaalde in art. 3.111, vierde lid, Wet IB 2001 toepassing. Mitsdien bestaat geen aanspraak op aftrek…
- BelastingrechtHoger beroepInkomstenbelasting. Art. 3:111 Wet IB 2001. Belanghebbende is er niet in geslaagd aannemelijk te maken dat de…
Gerechtshof Den Haag|7 augustus 2013|ECLI:NL:GHDHA:2013:3273
Inkomstenbelasting. Art. 3:111 Wet IB 2001. Belanghebbende is er niet in geslaagd aannemelijk te maken dat de woning in het onderhavige jaar leeg heeft gestaan en uitsluitend bestemd is om in dat jaar of in een van de twee daarop volgende jaren haar en haar partner als eigen woning ter beschikking te staan. Geen…
- BelastingrechtHoger beroepInkomstenbelasting. De inspecteur heeft de woning van belanghebbende, medewerker van het Europees…
Gerechtshof Den Haag|7 augustus 2013|ECLI:NL:GHDHA:2013:3274
Inkomstenbelasting. De inspecteur heeft de woning van belanghebbende, medewerker van het Europees Octrooibureau, terecht tot de bezittingen gerekend die bij de rendementsgrondslag voor het bepalen van het inkomen uit sparen en beleggen in aanmerking worden genomen.
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigBelanghebbende maakt niet aannemelijk dat de in het onderhavige jaar betaalde hypotheekrente volledig op haar…
Rechtbank Zeeland-West-Brabant|2 augustus 2013|ECLI:NL:RBZWB:2013:5808
Belanghebbende maakt niet aannemelijk dat de in het onderhavige jaar betaalde hypotheekrente volledig op haar gedrukt heeft en dus aftrekbaar is. De betalingen zijn deels gedaan vanaf een bankrekening die ook op naam van een ander staat en belanghebbende heeft niet aannemelijk gemaakt dat op die bankrekening geen…
- BelastingrechtHoger beroepInkomstenbelasting. Erfpachtconstructie. In geschil zijn de belastbare inkomsten uit eigen woning. Meer in…
Gerechtshof Den Haag|24 juli 2013|ECLI:NL:GHDHA:2013:3132
Inkomstenbelasting. Erfpachtconstructie. In geschil zijn de belastbare inkomsten uit eigen woning. Meer in het bijzonder de duiding van de als erfpachtcanon en kosten van de uitgifte en vestiging van opstalrecht betaalde bedragen, met name of zij zijn aan te merken als een periodieke betaling als bedoeld in artikel…
- BelastingrechtHoger beroepInkomstenbelasting. Erfpachtcanon. Erfpachtrecht. De betalingen voor het recht van erfpacht en opstal kunnen…
Gerechtshof Den Haag|24 juli 2013|ECLI:NL:GHDHA:2013:3131
Inkomstenbelasting. Erfpachtcanon. Erfpachtrecht. De betalingen voor het recht van erfpacht en opstal kunnen niet in aftrek worden toegelaten omdat deze niet op belanghebbende hebben gedrukt.
- BelastingrechtHoger beroepBelanghebbende heeft in het onderhavige jaar een woonhuis dat voor 50% eigendom van hem is en voor 50% van…
Gerechtshof 's-Hertogenbosch|12 juli 2013|ECLI:NL:GHSHE:2013:3032
Belanghebbende heeft in het onderhavige jaar een woonhuis dat voor 50% eigendom van hem is en voor 50% van zijn voormalige echtgenote. Naast belanghebbende woont zijn zoon met zijn gezin in het woonhuis. De zoon betaalt daarvoor huur aan belanghebbende. In geschil is of het gehele woonhuis voor belanghebbende kan…
Zoektips
Een ECLI (ook kort, zoals HR:2020:2020), LJN of vindplaats (NJ 2019/123) opent direct de uitspraak. Gebruik aanhalingstekens voor een exacte woordgroep (“ontslag op staande voet”), OR voor alternatieven (huur OR pacht), een sterretje voor woorddelen (huur* vindt ook huurder) en een minteken om een woord uit te sluiten.