9 uitspraken gevonden
Sorteer op: Datum uitspraak
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigInkomstenbelasting. De rechtbank is met verweerder van oordeel dat de wettekst niet toelaat dat de eigen…
Rechtbank Haarlem|2 oktober 2007|ECLI:NL:RBHAA:2007:BF0562
Inkomstenbelasting. De rechtbank is met verweerder van oordeel dat de wettekst niet toelaat dat de eigen bijdrage voor privé-gebruik van de auto in aftrek wordt gebracht.
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigVerweerder heeft gesteld dat eiser na een vorig boekenonderzoek, waarin het privé-gebruik auto aan de orde…
Rechtbank 's-Gravenhage|26 september 2007|ECLI:NL:RBSGR:2007:BB5689
Verweerder heeft gesteld dat eiser na een vorig boekenonderzoek, waarin het privé-gebruik auto aan de orde was, op de hoogte was dat hij een bedrag wegens privé-gebruik van een auto moest bijtellen. Namens eiser is ter zitting gesteld dat de schuld bij de adviseur ligt en niet bij de belastingplichtige. Eiser had geen…
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigInkomstenbelasting 2002. Autokostenforfait DGA. Eiser is als directeur-grootaandeelhouder in dienst van zijn…
Rechtbank 's-Gravenhage|28 juni 2007|ECLI:NL:RBSGR:2007:BB8140
Inkomstenbelasting 2002. Autokostenforfait DGA. Eiser is als directeur-grootaandeelhouder in dienst van zijn B.V., welke B.V. maat is in de maatschap. De maatschap stelt aan eiser een personenauto ter beschikking, die hij zowel voor zakelijke als voor prive doeleinden gebruikt.
- BelastingrechtHoger beroepBijtelling privé-gebruik van ter beschikking gestelde auto. Ook in hoger beroep rust op belanghebbende…
Gerechtshof Amsterdam|11 juni 2007|ECLI:NL:GHAMS:2007:BA8835
Bijtelling privé-gebruik van ter beschikking gestelde auto. Ook in hoger beroep rust op belanghebbende bewijslast dat hij die auto op jaarbasis voor niet meer dan 500 km voor privé heeft gebruikt. Zelfs de aangepaste versie van de rittenregistratie voldoet niet aan de bij of krachtens de Wet IB 2001 gestelde eisen.…
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigInkomstenbelasting. Ook bijtelling privé-gebruik van een auto van de zaak voor als de auto meer dan 15 jaar…
Rechtbank Haarlem|25 mei 2007|ECLI:NL:RBHAA:2007:BA5875
Inkomstenbelasting. Ook bijtelling privé-gebruik van een auto van de zaak voor als de auto meer dan 15 jaar oud is. Waarde voor box 3 van de onroerende zaak is door verweerder aannemelijk gemaakt. Eiser heeft een lagere waarde niet aannemelijk gemaakt. Geen vermindering heffingsrente nu direct na aangifte voorlopige…
- BelastingrechtCassatieAutokostenforfait, rittenadministratie; beroep op art. 3.145, vierde lid, Wet IB 2001 (tekst 2002) door Hof…
Hoge Raad|11 mei 2007|ECLI:NL:HR:2007:BA4805
Autokostenforfait, rittenadministratie; beroep op art. 3.145, vierde lid, Wet IB 2001 (tekst 2002) door Hof ten onrechte niet behandeld.
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigRechtbank Breda · Eerste aanleg - enkelvoudig · Belastingrecht
Rechtbank Breda|1 mei 2007|ECLI:NL:RBBRE:2007:BI6784
geen samenvatting
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigRechtbank Breda · Eerste aanleg - enkelvoudig · Belastingrecht
Rechtbank Breda|28 februari 2007|ECLI:NL:RBBRE:2007:BG6501
geen samenvatting
- BelastingrechtHoger beroepBelanghebbende ontvangt van zijn werkgever een normleasebedrag in plaats van een leaseauto. Het ontvangen…
Gerechtshof Amsterdam|29 januari 2007|ECLI:NL:GHAMS:2007:BA1288
Belanghebbende ontvangt van zijn werkgever een normleasebedrag in plaats van een leaseauto. Het ontvangen normbedrag dekt de totale kosten van de ook voor het werk gebruikte eigen auto. De uitbetaling van het normbedrag is niet te kwalificeren als het ter beschikking stellen van een personenauto. Het normbedrag is…
Zoektips
Een ECLI (ook kort, zoals HR:2020:2020), LJN of vindplaats (NJ 2019/123) opent direct de uitspraak. Gebruik aanhalingstekens voor een exacte woordgroep (“ontslag op staande voet”), OR voor alternatieven (huur OR pacht), een sterretje voor woorddelen (huur* vindt ook huurder) en een minteken om een woord uit te sluiten.