16 uitspraken gevonden
Sorteer op: Datum uitspraak
- BelastingrechtCassatieArtikel 3.145 Wet IB 2001. Keuze voor belaste normleasevergoeding leidt niet tot toepassing…
Hoge Raad|28 november 2008|ECLI:NL:HR:2008:BG5445
Artikel 3.145 Wet IB 2001. Keuze voor belaste normleasevergoeding leidt niet tot toepassing autokostenforfait. Artikel 15b, lid 1, onderdeel b, Wet LB 1964 (tekst 2002). Uitbetaalde vergoeding aan te merken als vrije vergoeding?
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigAuto gehele jaar ter beschikking gesteld ondanks langdurige ziekte. Eiser is in loondienst en heeft de…
Rechtbank Arnhem|26 september 2008|ECLI:NL:RBARN:2008:BF9628
Auto gehele jaar ter beschikking gesteld ondanks langdurige ziekte. Eiser is in loondienst en heeft de beschikking over een personenauto van de werkgever waar hij ook prive gebruik van mag maken. Eiser wordt langdurig ziek en verliest gedurende een half jaar zijn rijbevoegdheid. Omdat de auto bij de werknemer thuis is…
- BelastingrechtHoger beroepBelanghebbende is door zijn werkgever een auto ter beschikking gesteld. Hij heeft in zijn aangifte geen…
Gerechtshof 's-Hertogenbosch|22 augustus 2008|ECLI:NL:GHSHE:2008:BF9941
Belanghebbende is door zijn werkgever een auto ter beschikking gesteld. Hij heeft in zijn aangifte geen voordeel ter zake van privé-gebruik van de auto vermeld. Het hof overweegt dat op belanghebbende de bewijslast rust te doen blijken dat de auto op jaarbasis voor niet meer dan 500 kilometer voor privé-doeleinden…
- BelastingrechtHoger beroepHet voordeel dat een werknemer geniet door het voor privé-doeleinden mogen gebruiken van een auto van de…
Gerechtshof Amsterdam|1 augustus 2008|ECLI:NL:GHAMS:2008:BD9261
Het voordeel dat een werknemer geniet door het voor privé-doeleinden mogen gebruiken van een auto van de werkgever is slechts een te belasten voordeel voorzover de waarde van dat voordeel hoger is dan het bedrag dat de werknemer aan zijn werkgever voor dat privé-gebruik aan zijn werkgever verschuldigd is. Onjuist is…
- BelastingrechtHoger beroepHet Hof komt evenals de rechtbank tot de slotsom dat belanghebbende niet aan zijn bewijslast heeft voldaan…
Gerechtshof Amsterdam|9 juli 2008|ECLI:NL:GHAMS:2008:BD9204
Het Hof komt evenals de rechtbank tot de slotsom dat belanghebbende niet aan zijn bewijslast heeft voldaan voor zover hij stelt met de auto in het onderhavige jaar minder dan 500 kilometer in privé te hebben gereden. Wel heeft belanghebbende met zijn rittenregistratie en zijn nadere toelichting overtuigend aangetoond…
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigInkomstenbelasting. Eigen bijdrage vormt vooruitbetaling op de koopsom van de auto na afloop van de…
Rechtbank Arnhem|6 juni 2008|ECLI:NL:RBARN:2008:BL1608
Inkomstenbelasting. Eigen bijdrage vormt vooruitbetaling op de koopsom van de auto na afloop van de leasetermijn en is derhalve niet aftrekbaar in het kader van de autkostenfictieregeling.
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigAutokostenforfait. Leaseauto, Navordering en boete van 50%. Eiser brengt in de aangifte een bedrag aan…
Rechtbank Arnhem|5 juni 2008|ECLI:NL:RBARN:2008:BH2876
Autokostenforfait. Leaseauto, Navordering en boete van 50%. Eiser brengt in de aangifte een bedrag aan vergoeding voor privégebruik in aftrek op de bijtelling autokostenforfait dat exact gelijk is aan het forfait, zodat de bijtelling nihil is. Naar het oordeel van de rechtbank had deze vermelding in de aangifte voor…
- BelastingrechtHoger beroepIn het geval dat de opmerkingen van belanghebbende omtrent het begrip 'verst gelegen arbeidsplaats' en de…
Gerechtshof 's-Hertogenbosch|5 juni 2008|ECLI:NL:GHSHE:2008:BD6478
In het geval dat de opmerkingen van belanghebbende omtrent het begrip 'verst gelegen arbeidsplaats' en de uitlatingen van de belastingtelefoon hierover, geduid moeten worden als een beroep op opgewekt vertrouwen dan faalt deze stelling van belanghebbende. Vooronderstellenderwijs met belanghebbende ervan uitgaande dat…
- BelastingrechtHoger beroepMet hetgeen belanghebbende heeft overgelegd, heeft hij niet overtuigend aangetoond dat hij niet meer dan 6000…
Gerechtshof Amsterdam|6 mei 2008|ECLI:NL:GHAMS:2008:BD1718
Met hetgeen belanghebbende heeft overgelegd, heeft hij niet overtuigend aangetoond dat hij niet meer dan 6000 kilometer voor privé-doeleinden heeft gereden. Evenmin is aannemelijk, laat staan is overtuigend aangetoond, dat belanghebbende niet meer dan 8000 kilometer voor die doeleinden gereden heeft. Ook zonder de in…
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigInkomstenbelasting. Nu eiser niet overtuigend heeft aangetoond dat sprake is van een sluitende en…
Rechtbank Haarlem|26 april 2008|ECLI:NL:RBHAA:2008:BF0878
Inkomstenbelasting. Nu eiser niet overtuigend heeft aangetoond dat sprake is van een sluitende en eensluidende rittenadministratie in de zin van artikel 3.145, eerste lid, Wet IB 2001 is het voordeel derhalve terecht gesteld op 25% van de cataloguswaarde.
- BelastingrechtHoger beroepInkomstenbelasting. Lagere cataloguswaarde van ter beschikking gestelde auto in appel alsnog aannemelijk.
Gerechtshof Arnhem|26 maart 2008|ECLI:NL:GHARN:2008:BC8740
Inkomstenbelasting. Lagere cataloguswaarde van ter beschikking gestelde auto in appel alsnog aannemelijk.
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigBelanghebbende heeft van zijn voormalig werkgever een auto ter beschikking gesteld gekregen voor…
Rechtbank Arnhem|26 maart 2008|ECLI:NL:RBARN:2008:BC8068
Belanghebbende heeft van zijn voormalig werkgever een auto ter beschikking gesteld gekregen voor prive-gebruik. De rechtbank is van oordeel dat het voordeel van het prive-gebruik van deze auto niet tot het loon van belanghebbende kan worden gerekend.
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigBelanghebbende neemt bij uitdiensttreding leaseauto over van werkgever. De rechtbank is van oordeel dat het…
Rechtbank Arnhem|25 maart 2008|ECLI:NL:RBARN:2008:BC8062
Belanghebbende neemt bij uitdiensttreding leaseauto over van werkgever. De rechtbank is van oordeel dat het bedrag dat belanghebbende in verband met deze overname van de leaseauto aan zijn werkgever heeft betaald deels kan worden aangemerkt als vergoeding voor het gebruik van de leaseauto voor prive-doeleinden in de…
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigLaag privé-gebruik auto niet aannemelijk gemaakt.
Gerechtshof 's-Gravenhage|7 maart 2008|ECLI:NL:GHSGR:2008:BC8700
Laag privé-gebruik auto niet aannemelijk gemaakt.
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigIB/PVV 2003 Aan eiser, een alleenstaande, zijn twee (dure) personenauto's ter beschikking gesteld. Eiser…
Rechtbank 's-Gravenhage|29 februari 2008|ECLI:NL:RBSGR:2008:BC6521
IB/PVV 2003 Aan eiser, een alleenstaande, zijn twee (dure) personenauto's ter beschikking gesteld. Eiser voert geen rittenadministraties. De rechtbank beslist dat voor beide auto's privé-gebruik auto in aanmerking moet worden genomen. De rechtbank verwerpt daarbij eisers beroep op het zogenoemde Autodealerbesluit.
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigVerweerder heeft het aangegeven inkomen uit werk en woning terecht gecorrigeerd met een bijtelling voor het…
Rechtbank Arnhem|5 februari 2008|ECLI:NL:RBARN:2008:BC4620
Verweerder heeft het aangegeven inkomen uit werk en woning terecht gecorrigeerd met een bijtelling voor het privégebruik auto. Eiser is er naar het oordeel van de rechtbank niet in geslaagd overtuigend aan te tonen dat hij de auto in de betrokken jaren jaarlijks voor niet meer dan 500 kilometer voor privédoeleinden…
Zoektips
Een ECLI (ook kort, zoals HR:2020:2020), LJN of vindplaats (NJ 2019/123) opent direct de uitspraak. Gebruik aanhalingstekens voor een exacte woordgroep (“ontslag op staande voet”), OR voor alternatieven (huur OR pacht), een sterretje voor woorddelen (huur* vindt ook huurder) en een minteken om een woord uit te sluiten.