9 uitspraken gevonden
Sorteer op: Datum uitspraak
- BelastingrechtHoger beroepInkomstenbelasting. Eigen bijdrage vormt vooruitbetaling op de koopsom van de auto na afloop van de…
Gerechtshof Arnhem|1 december 2009|ECLI:NL:GHARN:2009:BK7025
Inkomstenbelasting. Eigen bijdrage vormt vooruitbetaling op de koopsom van de auto na afloop van de leasetermijn en is derhalve niet aftrekbaar in het kader van de autkostenfictieregeling.
- BelastingrechtArt. 3.82 Wet IB 2001 (tekst 2005). Art. 11a Wet LB 1964 (tekst 2005). Behoort voordeel uit door ex-werkgever…
Parket bij de Hoge Raad|13 november 2009|ECLI:NL:PHR:2009:BI0456
Art. 3.82 Wet IB 2001 (tekst 2005). Art. 11a Wet LB 1964 (tekst 2005). Behoort voordeel uit door ex-werkgever in 2005 ter beschikking gestelde auto tot loon voor de Wet IB 2001?
- BelastingrechtCassatieArt. 3.82 Wet IB 2001 (tekst 2005). Art. 11a Wet LB 1964 (tekst 2005). Behoort voordeel uit door ex-werkgever…
Hoge Raad|13 november 2009|ECLI:NL:HR:2009:BI0456
Art. 3.82 Wet IB 2001 (tekst 2005). Art. 11a Wet LB 1964 (tekst 2005). Behoort voordeel uit door ex-werkgever in 2005 ter beschikking gestelde auto tot loon voor de Wet IB 2001?
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigBijtelling wegens privé-gebruik auto van de zaak. Auto van de zaak wordt mede gebruikt voor werkzaamheden…
Rechtbank 's-Gravenhage|16 oktober 2009|ECLI:NL:RBSGR:2009:BK1405
Bijtelling wegens privé-gebruik auto van de zaak. Auto van de zaak wordt mede gebruikt voor werkzaamheden t.b.v. andere werkgever. Als die andere werkgever niet alle autokosten betreffende de voor hem verichtte werkzaamheden vergoedt, is de auto niet mede ter beschikking gesteld door die werkgever en is in zoverre…
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigDe in de lunchpauze gereden kilometers tussen woning en werk vallen ook onder het begrip woon-werkverkeer als…
Rechtbank Arnhem|14 juli 2009|ECLI:NL:RBARN:2009:BJ5560
De in de lunchpauze gereden kilometers tussen woning en werk vallen ook onder het begrip woon-werkverkeer als bedoeld in artikel 13bis Wet LB. De wettekst, de parlementaire geschiedenis en de jurisprudentie bieden geen aanknopingspunten deze kilometers van dit begrip uit te zonderen.
- BelastingrechtHoger beroepIn hoger beroep is de hoogte van het in aanmerking te nemen bedrag ter zake van het autokostenforfait in…
Gerechtshof 's-Gravenhage|7 juli 2009|ECLI:NL:GHSGR:2009:BJ7336
In hoger beroep is de hoogte van het in aanmerking te nemen bedrag ter zake van het autokostenforfait in geschil, waarbij het geschil zich toespitst op de vraag of het privé-gebruik van een of van twee auto’s in aanmerking moet worden genomen.
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigWinst uit onderneming of inkomsten uit arbeid. Vermindering ter voorkoming van dubbele belasting bij…
Rechtbank Arnhem|23 juni 2009|ECLI:NL:RBARN:2009:BJ6848
Winst uit onderneming of inkomsten uit arbeid. Vermindering ter voorkoming van dubbele belasting bij inkomsten afkomstig van Duitse vennootschap. Privé gebruik auto. Nieuw feit en kwade trouw. Jaren 2000 tot en met 2003. Beide ouders van eiser zijn firmant in vof Y. Deze vof oefent een materiële onderneming uit,…
- BelastingrechtReikwijdte aftrekbeperking van artikel 3.17, lid 1, aanhef en letter c, Wet IB 2001. Bedrijfsruimte in de…
Parket bij de Hoge Raad|29 mei 2009|ECLI:NL:PHR:2009:BB3475
Reikwijdte aftrekbeperking van artikel 3.17, lid 1, aanhef en letter c, Wet IB 2001. Bedrijfsruimte in de eigen woning. Artikel 3.20, lid 5, Wet IB 2001. Bestelauto door aard of inrichting (nagenoeg) uitsluitend geschikt voor vervoer van goederen?
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigTerecht bijtelling privé-gebruik auto. Dat auto is geschorst door Dienst Wegverkeer doet aan bijtelling niet…
Rechtbank Arnhem|14 januari 2009|ECLI:NL:RBARN:2009:BI3591
Terecht bijtelling privé-gebruik auto. Dat auto is geschorst door Dienst Wegverkeer doet aan bijtelling niet af nu daarmee geenszins vaststaat dat de auto niet daadwerkelijk wordt gebruikt. Dit wordt bevestigd door de verklaring ter zitting van eiser dat de auto ook daadwerkelijk is gebruikt.
Zoektips
Een ECLI (ook kort, zoals HR:2020:2020), LJN of vindplaats (NJ 2019/123) opent direct de uitspraak. Gebruik aanhalingstekens voor een exacte woordgroep (“ontslag op staande voet”), OR voor alternatieven (huur OR pacht), een sterretje voor woorddelen (huur* vindt ook huurder) en een minteken om een woord uit te sluiten.