13 uitspraken gevonden
Sorteer op: Datum uitspraak
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigBijtelling privégebruik auto schildersbedrijf
Rechtbank Leeuwarden|22 december 2011|ECLI:NL:RBLEE:2011:BV1649
Bijtelling privégebruik auto schildersbedrijf
- BelastingrechtHoger beroepInkomstenbelasting. Bestelauto is door aard en inrichting uitsluitend geschikt voor goederenvervoer…
Gerechtshof Arnhem|13 december 2011|ECLI:NL:GHARN:2011:BU9130
Inkomstenbelasting. Bestelauto is door aard en inrichting uitsluitend geschikt voor goederenvervoer. Navordering wegens privégebruik niet terecht.
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigArtikel 3.2 Wet IB 2001. Belanghebbende is ZZP'er. Hij verricht werkzaamheden op het gebied van (beton)…
Rechtbank Breda|9 december 2011|ECLI:NL:RBBRE:2011:BV1562
Artikel 3.2 Wet IB 2001. Belanghebbende is ZZP'er. Hij verricht werkzaamheden op het gebied van (beton) ruwbouw (storten van vloeren en maken van wanden e.d.). De rechtbank is van oordeel dat belanghebbende deze werkzaamheden in 2008 heeft verricht als ondernemer. Daaraan doet niet af dat belanghebbende in 2008…
- BelastingrechtHoger beroepInkomstenbelasting. Bezwaar tegen beschikking vaststelling verzamelinkomen 2005 is niet-ontvankelijk.
Gerechtshof Arnhem|22 november 2011|ECLI:NL:GHARN:2011:BU6639
Inkomstenbelasting. Bezwaar tegen beschikking vaststelling verzamelinkomen 2005 is niet-ontvankelijk.
- BelastingrechtHoger beroepInkomstenbelasting. De Inspecteur heeft terecht € 2.805 wegens privé-gebruik van de auto tot het belastbare…
Gerechtshof 's-Gravenhage|2 november 2011|ECLI:NL:GHSGR:2011:BU3775
Inkomstenbelasting. De Inspecteur heeft terecht € 2.805 wegens privé-gebruik van de auto tot het belastbare inkomen uit werk en woning gerekend. De Belastingdienst heeft belanghebbende herhaaldelijk geïnformeerd omtrent hetgeen een kilometeradministratie aan gegevens dient te bevatten teneinde te kunnen worden…
- BelastingrechtHoger beroepBijtelling privégebruik auto terecht toegepast. Verlies terecht niet geaccepteerd. Geen omkering van de…
Gerechtshof Amsterdam|20 oktober 2011|ECLI:NL:GHAMS:2011:BU1566
Bijtelling privégebruik auto terecht toegepast. Verlies terecht niet geaccepteerd. Geen omkering van de bewijslast (art. 27e AWR) op de grond dat niet aan art. 47 AWR is voldaan, daar de bewijslast ter zake van het verlies reeds bij belanghebbende rustte. Wel omkering van de bewijslast op de grond dat niet aan de…
- BelastingrechtHoger beroepBelanghebbende is in dienstbetrekking en heeft daarnaast een eenmanszaak. Op de balans van deze eenmanszaak…
Gerechtshof 's-Hertogenbosch|16 september 2011|ECLI:NL:GHSHE:2011:BU6744
Belanghebbende is in dienstbetrekking en heeft daarnaast een eenmanszaak. Op de balans van deze eenmanszaak staat een Volkswagen Transporter T4 2.5 Tdi. Deze auto staat belanghebbende ook in privé ter beschikking en belanghebbende houdt geen kilometeradministratie bij. De auto beschikt over een dubbele cabine, hetgeen…
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigPrivé-gebruik auto niet aangegeven. Beroep op vertrouwensbeginsel slaagt niet ondanks eerder boekenonderzoek…
Rechtbank Arnhem|14 juni 2011|ECLI:NL:RBARN:2011:BQ7787
Privé-gebruik auto niet aangegeven. Beroep op vertrouwensbeginsel slaagt niet ondanks eerder boekenonderzoek waarin ook het privé-gebruik auto voorwerp van onderzoek was.
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigKosten voor het voeren van juridische procedures zijn in casu geen aftrekbare kosten voor een monumentenpand…
Rechtbank Haarlem|1 april 2011|ECLI:NL:RBHAA:2011:BQ2106
Kosten voor het voeren van juridische procedures zijn in casu geen aftrekbare kosten voor een monumentenpand. Kosten voor een poloteam zijn gedeeltelijk onzakelijk en in zoverre niet aftrekbaar. Ondanks gebrekkige rittenadministratie geen bijtelling privégebruik auto. Eiseres heeft geen recht op een hogere aftrek…
- BelastingrechtMotorrijtuigenbelasting; artikel 72, lid 1, aanhef en letter n, en artikel 76, leden 1 en 2, Wet op de…
Parket bij de Hoge Raad|18 maart 2011|ECLI:NL:PHR:2011:BL6498
Motorrijtuigenbelasting; artikel 72, lid 1, aanhef en letter n, en artikel 76, leden 1 en 2, Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994; niet voldoen aan voorwaarden vrijstelling ter zake van taxivervoer; duur naheffingstermijn; berekening na te heffen belasting.
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigLoonbelasting. Werkgever stelt auto ter beschikking aan belanghebbende en vergoedt daarnaast de kosten van…
Rechtbank Breda|16 maart 2011|ECLI:NL:RBBRE:2011:BQ0235
Loonbelasting. Werkgever stelt auto ter beschikking aan belanghebbende en vergoedt daarnaast de kosten van stalling van de auto in de garage van belanghebbende. Vergoeding belast.
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigInkomstenbelasting / 1 uitspraak in een cluster van 4 / 08/4298 Belanghebbende maakt niet aannemelijk dat…
Rechtbank Breda|25 februari 2011|ECLI:NL:RBBRE:2011:BP9755
Inkomstenbelasting / 1 uitspraak in een cluster van 4 / 08/4298 Belanghebbende maakt niet aannemelijk dat over de onderhavige aanslag een compromis is bereikt. Evenmin dat de aanslag en de uitspraak op bezwaar moeten worden vernietigd wegens schending van formeelrechtelijke bepalingen. De aanslag is tijdig en terecht…
- BelastingrechtMotorrijtuigenbelasting; artikel 72, lid 1, aanhef en letter n, en artikel 76, leden 1 en 2, Wet op de…
Parket bij de Hoge Raad|4 februari 2011|ECLI:NL:PHR:2011:BL6506
Motorrijtuigenbelasting; artikel 72, lid 1, aanhef en letter n, en artikel 76, leden 1 en 2, Wet op de motorrijtuigenbelasting 1994; niet voldoen aan voorwaarden vrijstelling ter zake van taxivervoer; duur naheffingstermijn; berekening na te heffen belasting.
Zoektips
Een ECLI (ook kort, zoals HR:2020:2020), LJN of vindplaats (NJ 2019/123) opent direct de uitspraak. Gebruik aanhalingstekens voor een exacte woordgroep (“ontslag op staande voet”), OR voor alternatieven (huur OR pacht), een sterretje voor woorddelen (huur* vindt ook huurder) en een minteken om een woord uit te sluiten.