28 uitspraken gevonden
Sorteer op: Datum uitspraak
- BelastingrechtInkomstenbelasting. Art. 3.8, 3.25, 3.26 en 3.27 Wet IB 2001. Overname pensioenverplichting: deel van de…
Parket bij de Hoge Raad|24 december 2010|ECLI:NL:PHR:2010:BM9257
Inkomstenbelasting. Art. 3.8, 3.25, 3.26 en 3.27 Wet IB 2001. Overname pensioenverplichting: deel van de overnamevergoeding dat is toe te rekenen aan na-indexatie aftrekbaar in het jaar van overname?
- BelastingrechtHoger beroepBetaling door BV betreft geen loon maar huurvergoeding
Gerechtshof 's-Hertogenbosch|23 december 2010|ECLI:NL:GHSHE:2010:BQ1356
Betaling door BV betreft geen loon maar huurvergoeding
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigInkomstenbelasting. Het stond eiser vrij in het onderhavige jaar een verlies van € 137.603 ten laste van de…
Rechtbank Haarlem|14 december 2010|ECLI:NL:RBHAA:2010:BR6717
Inkomstenbelasting. Het stond eiser vrij in het onderhavige jaar een verlies van € 137.603 ten laste van de winst te brengen. Aangezien eiser concludeert tot vaststelling van het verlies uit werk en woning op € 106.099 gaat de rechtbank ervan uit dat in het onderhavige jaar zich feiten en omstandigheden hebben…
- BelastingrechtConclusie PG: Art. 10a Wet Vpb 1969 (antigrondslagerosie; tekst 2001 en 2002); externe acquisitie…
Parket bij de Hoge Raad|30 november 2010|ECLI:NL:PHR:2010:BO8444
Conclusie PG: Art. 10a Wet Vpb 1969 (antigrondslagerosie; tekst 2001 en 2002); externe acquisitie uiteindelijk extern gefinancierd; art. 10a(2)(b) alsdan teleologisch niet van toepassing? Aanvankelijk extern gefinancierde kapitaalstorting in dochter intern geherfinancierd; "zakelijk" volgens art. 10a(3)(a)? Voldoende…
- BelastingrechtArtikel 10 en 18 Wet LB 1964; artikel 1.7, lid 1, aanhef en letter a, en artikel 3.127 Wet IB 2001. Premies…
Parket bij de Hoge Raad|26 november 2010|ECLI:NL:PHR:2010:BM9268
Artikel 10 en 18 Wet LB 1964; artikel 1.7, lid 1, aanhef en letter a, en artikel 3.127 Wet IB 2001. Premies betaald door een voormalige werknemer voor voortgezette deelname aan de pensioenverzekering van zijn werkgever, die niet leiden tot een aanspraak op een pensioen als bedoeld in artikel 18 van de Wet LB 1964,…
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigVPB. 1999. Winstrechtuitkeringen. BV gaat overeenkomst van maatschap aan met agrarische ondernemer. Door…
Rechtbank Arnhem|16 november 2010|ECLI:NL:RBARN:2010:BO4255
VPB. 1999. Winstrechtuitkeringen. BV gaat overeenkomst van maatschap aan met agrarische ondernemer. Door winstverdeling in maatschap gaat 95% van het belang bij stille reserves over naar de BV, waartegenover de BV een lijfrente en een winstrecht toekent. In zelfde jaar wordt bedrijf in Nederland verkocht en een nieuw…
- BelastingrechtVennootschapsbelasting. Artikel 9, lid 1, letter c, Wet Vpb 1969, tekst 2001. Winstrechten aan…
Parket bij de Hoge Raad|15 oktober 2010|ECLI:NL:PHR:2010:BM8150
Vennootschapsbelasting. Artikel 9, lid 1, letter c, Wet Vpb 1969, tekst 2001. Winstrechten aan aandeelhouders/oprichters. Lasten ter zake van winstrechten aftrekbaar?
- BelastingrechtInkomstenbelasting. Art. 9 Wet IB 1964. Uitstel van winstneming bij overdracht bedrijfsmiddelen tegen…
Parket bij de Hoge Raad|15 oktober 2010|ECLI:NL:PHR:2010:BM8075
Inkomstenbelasting. Art. 9 Wet IB 1964. Uitstel van winstneming bij overdracht bedrijfsmiddelen tegen winstrecht toegestaan?
- BelastingrechtDe Hoge Raad heeft het beroep in cassatie afgedaan m.t.v. artikel 81 RO.
Parket bij de Hoge Raad|15 oktober 2010|ECLI:NL:PHR:2010:BM8089
De Hoge Raad heeft het beroep in cassatie afgedaan m.t.v. artikel 81 RO.
- BelastingrechtHoger beroepBelanghebbende X BV heeft in een per oprichtingsdatum 10 oktober 2002 fiscaal gevoegde dochter een hotel…
Gerechtshof 's-Hertogenbosch|15 oktober 2010|ECLI:NL:GHSHE:2010:BP3728
Belanghebbende X BV heeft in een per oprichtingsdatum 10 oktober 2002 fiscaal gevoegde dochter een hotel geëxploiteerd. Het hotel is zwaar verliesgevend: ultimo 2003 heeft de hotel BV een schuld aan de moedervennootschap van € 404.210. In 2004 wordt het onroerend goed verkocht en de fiscale eenheid met terugwerkende…
- BelastingrechtHoger beroepInkomstenbelasting. Eventuele onzakelijke huur is niet van invloed op waarde van binnen bereik van…
Gerechtshof Arnhem|12 oktober 2010|ECLI:NL:GHARN:2010:BO3389
Inkomstenbelasting. Eventuele onzakelijke huur is niet van invloed op waarde van binnen bereik van TBS-regeling vallend pand.
- BelastingrechtHoger beroepBelanghebbende heeft een onroerende zaak in eigendom verworven. Het pand is in bouwkundig opzicht gesplitst…
Gerechtshof 's-Gravenhage|28 september 2010|ECLI:NL:GHSGR:2010:BO1253
Belanghebbende heeft een onroerende zaak in eigendom verworven. Het pand is in bouwkundig opzicht gesplitst in een boven- en benedenverdieping. Na enkele werkzaamheden te hebben verricht heeft hij het pand verkocht. In geschil is of de winst, behaald met de verkoop van de boven- en benedenverdieping, moet worden…
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigStallingswinsten dochtervennootschap van voor het aangaan van fiscale eenheid kunnen niet worden benut door…
Rechtbank Haarlem|23 september 2010|ECLI:NL:RBHAA:2010:BN8167
Stallingswinsten dochtervennootschap van voor het aangaan van fiscale eenheid kunnen niet worden benut door moedervennootschap. Zelfstandige winstberekening. Standaardvoorwaarde 3f. Onderlinge schulden en vorderingen binnen FE. Toepasselijkheid artikel 10a Vpb (tekst voor en na 1 januari 2003).
- BelastingrechtInkomstenbelasting. Art. 7 Wet IB 1964. Etikettering woon-/winkelpand.
Parket bij de Hoge Raad|17 september 2010|ECLI:NL:PHR:2010:BL7968
Inkomstenbelasting. Art. 7 Wet IB 1964. Etikettering woon-/winkelpand.
- BelastingrechtDe Hoge Raad heeft het beroep in cassatie ongegrond verklaard, zie ook het arrest 09/00332.
Parket bij de Hoge Raad|17 september 2010|ECLI:NL:PHR:2010:BL7971
De Hoge Raad heeft het beroep in cassatie ongegrond verklaard, zie ook het arrest 09/00332.
- BelastingrechtHoger beroepVAR-verklaring. Voor de stelling van belanghebbende dat de inspecteur gehouden is om altijd en zonder nader…
Gerechtshof Amsterdam|2 september 2010|ECLI:NL:GHAMS:2010:BN7118
VAR-verklaring. Voor de stelling van belanghebbende dat de inspecteur gehouden is om altijd en zonder nader onderzoek een VAR af te geven in de door de aanvrager gewenste vorm, is geen steun te vinden in de wet. De inspecteur heeft terecht een VAR resultaat uit overige werkzaamheden afgegeven.
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigVPB. Garantiestelling ten behoeve van moedermaatschappij op onzakelijke gronden. Verlies niet aftrekbaar…
Rechtbank Arnhem|5 augustus 2010|ECLI:NL:RBARN:2010:BN3301
VPB. Garantiestelling ten behoeve van moedermaatschappij op onzakelijke gronden. Verlies niet aftrekbaar. Concern trekt lening van € 110 mio aan met het oog op herfinanciering van bestaande schulden en financiering van nieuwe buitenlandse acquisities. Alle tot het concern behorende vennootschappen stellen zich, zonder…
- BelastingrechtHoger beroepInkomstenbelasting. Overbrenging naar het privévermogen van verpachte percelen die voorheen in de eigen…
Gerechtshof Arnhem|13 juli 2010|ECLI:NL:GHARN:2010:BN4111
Inkomstenbelasting. Overbrenging naar het privévermogen van verpachte percelen die voorheen in de eigen landbouwonderneming werden gebruikt is toegestaan. WEV is niet hoger dan WEVAB.
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigDoor NMA opgelegde boete niet aftrekbaar.
Rechtbank Arnhem|13 juli 2010|ECLI:NL:RBARN:2010:BN2330
Door NMA opgelegde boete niet aftrekbaar.
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigDoor NMA opgelegde boete niet aftrekbaar.
Rechtbank Arnhem|13 juli 2010|ECLI:NL:RBARN:2010:BN2314
Door NMA opgelegde boete niet aftrekbaar.
Zoektips
Een ECLI (ook kort, zoals HR:2020:2020), LJN of vindplaats (NJ 2019/123) opent direct de uitspraak. Gebruik aanhalingstekens voor een exacte woordgroep (“ontslag op staande voet”), OR voor alternatieven (huur OR pacht), een sterretje voor woorddelen (huur* vindt ook huurder) en een minteken om een woord uit te sluiten.