7 uitspraken gevonden
Sorteer op: Datum uitspraak
- BelastingrechtHoger beroepBelanghebbende wenst verrekening van afgedragen loonheffing op een door hem ontvangen uitkering “om niet” op…
Gerechtshof Den Haag|20 oktober 2020|ECLI:NL:GHDHA:2020:2239
Belanghebbende wenst verrekening van afgedragen loonheffing op een door hem ontvangen uitkering “om niet” op grond van het Besluit bijstandsverlening zelfstandigen (Bbz). De Inspecteur heeft de uitkering niet tot het belastbare inkomen gerekend. De omstandigheid dat belanghebbende de Inspecteur in gebreke heeft…
- BelastingrechtHoger beroepDe redelijkheid van het percentage van de belastingrente kan niet door het Hof worden getoetst.
Gerechtshof Arnhem-Leeuwarden|29 september 2020|ECLI:NL:GHARL:2020:7832Aangehaald in 6 uitspraken
De redelijkheid van het percentage van de belastingrente kan niet door het Hof worden getoetst.
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigArtikel 30fc en 30hb AWR. Artikel 1 EP en artikel 6 EVRM. Beschikking belastingrente. Geen aanleiding in dit…
Rechtbank Zeeland-West-Brabant|20 augustus 2020|ECLI:NL:RBZWB:2020:3890
Artikel 30fc en 30hb AWR. Artikel 1 EP en artikel 6 EVRM. Beschikking belastingrente. Geen aanleiding in dit geval voor matiging of achterwege laten van belastingrente bij navorderingaanslag op grond van beginselen van behoorlijk bestuur. Het gehanteerde rentepercentage vormt geen schendig van het eigendomsrecht en de…
- BelastingrechtHoger beroepBelanghebbende dient een onjuiste aangifte IB/PVV in op basis waarvan de Inspecteur een voorlopige teruggaaf…
Gerechtshof Den Haag|11 augustus 2020|ECLI:NL:GHDHA:2020:1605Aangehaald in 5 uitspraken
Belanghebbende dient een onjuiste aangifte IB/PVV in op basis waarvan de Inspecteur een voorlopige teruggaaf verleent. Het bedrag kan niet uitbetaald worden omdat belanghebbende zijn rekeningnummer niet heeft doorgegeven. Bij het opleggen van de definitieve aanslag corrigeert de Inspecteur de aangifte en brengt…
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigEigen woning. Leegstaande woning bestemd voor verkoop. Box 3. Individuele en buitenspotige last…
Rechtbank Noord-Holland|10 augustus 2020|ECLI:NL:RBNHO:2020:9064
Eigen woning. Leegstaande woning bestemd voor verkoop. Box 3. Individuele en buitenspotige last. Belastingrente op grond van artikel 30fc, lid 4, Awr terecht in rekening gebracht.
- BelastingrechtHoger beroepVoldoening op aangifte BPM. Geen toepassing ex-rentalkorting bij auto zonder huurverleden. Diverse andere…
Gerechtshof 's-Hertogenbosch|19 juni 2020|ECLI:NL:GHSHE:2020:1845
Voldoening op aangifte BPM. Geen toepassing ex-rentalkorting bij auto zonder huurverleden. Diverse andere onderwerpen (met veelal beroep op Unierecht): schending hoorplicht bezwaarfase, heffing griffierecht, rentevergoeding over terugbetaalde BPM, rente over griffierecht, beslissing (im)materiële schadevergoeding door…
- BelastingrechtHoger beroepTerecht belastingrente in rekening gebracht; overleden belastingplichtige kan fiscaalrechtelijk niet…
Gerechtshof Arnhem-Leeuwarden|3 maart 2020|ECLI:NL:GHARL:2020:1834
Terecht belastingrente in rekening gebracht; overleden belastingplichtige kan fiscaalrechtelijk niet vereenzelvigd worden met echtgenoot. In de IB/PVV is sprake van geïndividualiseerde heffing.
Zoektips
Een ECLI (ook kort, zoals HR:2020:2020), LJN of vindplaats (NJ 2019/123) opent direct de uitspraak. Gebruik aanhalingstekens voor een exacte woordgroep (“ontslag op staande voet”), OR voor alternatieven (huur OR pacht), een sterretje voor woorddelen (huur* vindt ook huurder) en een minteken om een woord uit te sluiten.