5 uitspraken gevonden
Sorteer op: Datum uitspraak
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigOmzetbelasting. Eiseres en de stichting moeten worden aangemerkt als zelfstandige entiteiten. Eiseres heeft…
Rechtbank Haarlem|20 april 2010|ECLI:NL:RBHAA:2010:BM6255
Omzetbelasting. Eiseres en de stichting moeten worden aangemerkt als zelfstandige entiteiten. Eiseres heeft niet in strijd met doel en strekking van het recht gehandeld. Eiseres heeft recht op aftrek.
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigLoonbelasting. De naheffingsaanslag van 14 november 2007 betreft geen tweede naheffingsaanslag, maar een…
Rechtbank Haarlem|15 juli 2009|ECLI:NL:RBHAA:2009:BK0513
Loonbelasting. De naheffingsaanslag van 14 november 2007 betreft geen tweede naheffingsaanslag, maar een duplicaat aanslagbiljet. Het feit dat het opschrift ‘duplicaat-aanslagbiljet’ ontbreekt doet hier niet aan af. De over het tijdvak oktober 2002 ambtshalve teruggegeven LB/PVV kan worden nageheven over het tijdvak…
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigInkomstenbelasting. KB-lux. Inhoud microfiches. Rechtmatigheid verkregen bewijs. Verweerder heeft voldoende…
Rechtbank Haarlem|2 december 2008|ECLI:NL:RBHAA:2008:BG6244
Inkomstenbelasting. KB-lux. Inhoud microfiches. Rechtmatigheid verkregen bewijs. Verweerder heeft voldoende aannemelijk gemaakt dat eiser de rechthebbende is. Boete gematigd vanwege overschrijding redelijke termijn.
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigGeen omkering van de bewijslast. Eiseres had een vervangingsvoornemen als bedoeld in artikel 14 Wet IB 1964…
Rechtbank Haarlem|6 september 2006|ECLI:NL:RBHAA:2006:AY8306
Geen omkering van de bewijslast. Eiseres had een vervangingsvoornemen als bedoeld in artikel 14 Wet IB 1964. Rentekosten zijn aftekbaar, omdat de lening onder zakelijke voorwaarden is verstrekt.
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigDe aanslag is buiten de termijn van drie jaar opgelegd. De rechtbank overweegt dat de belastingplichtige niet…
Rechtbank Haarlem|30 september 2005|ECLI:NL:RBHAA:2005:AU4223
De aanslag is buiten de termijn van drie jaar opgelegd. De rechtbank overweegt dat de belastingplichtige niet duidelijk kenbaar is gemaakt dat en voor welke periode hem buitengewoon uitstel voor het doen van aangifte is verleend. Daaraan verbindt de rechtbank de conclusie dat de bevoegdheid tot het vaststellen van de…
Zoektips
Een ECLI (ook kort, zoals HR:2020:2020), LJN of vindplaats (NJ 2019/123) opent direct de uitspraak. Gebruik aanhalingstekens voor een exacte woordgroep (“ontslag op staande voet”), OR voor alternatieven (huur OR pacht), een sterretje voor woorddelen (huur* vindt ook huurder) en een minteken om een woord uit te sluiten.