10 uitspraken gevonden
Sorteer op: Datum uitspraak
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigDe contante waarde van een alimentatieverplichting kan als schuld in box 3 in aanmerking worden genomen.
Rechtbank Haarlem|16 december 2010|ECLI:NL:RBHAA:2010:BO7511
De contante waarde van een alimentatieverplichting kan als schuld in box 3 in aanmerking worden genomen.
- BelastingrechtArt. 25b Wet IB 1964; art. 6 Belastingverdrag met België 1970; art. 1 Eerste Protocol EVRM. Het…
Parket bij de Hoge Raad|26 november 2010|ECLI:NL:PHR:2010:BM0371
Art. 25b Wet IB 1964; art. 6 Belastingverdrag met België 1970; art. 1 Eerste Protocol EVRM. Het Belastingverdrag met België 1970 verzet zich niet ertegen dat Nederland van een inwoner van België inkomstenbelasting heft ter zake van de waardestijging van zijn blote eigendom van een in Nederland gelegen onroerende zaak…
- BelastingrechtCassatieArt. 5.3 Wet IB 2001. Waardering vordering op malafide beleggingsmakelaar.
Hoge Raad|26 november 2010|ECLI:NL:HR:2010:BO5026
Art. 5.3 Wet IB 2001. Waardering vordering op malafide beleggingsmakelaar.
- BelastingrechtHoger beroepInkomstenbelasting. Trust. In geschil is of de Inspecteur terecht het vermogen van de trust tot het…
Gerechtshof 's-Gravenhage|3 november 2010|ECLI:NL:GHSGR:2010:BO6298
Inkomstenbelasting. Trust. In geschil is of de Inspecteur terecht het vermogen van de trust tot het belastbare inkomen uit sparen en beleggen van belanghebbende heeft gerekend.
- BelastingrechtHoger beroepDe contante waarde van de alimentatieverplichting kan als een schuld in de zin van artikel 5.3, derde lid…
Gerechtshof 's-Gravenhage|21 oktober 2010|ECLI:NL:GHSGR:2010:BO1876
De contante waarde van de alimentatieverplichting kan als een schuld in de zin van artikel 5.3, derde lid, Wet IB 2001 worden aangemerkt.
- BelastingrechtHoger beroepVereiste aangifte is niet gedaan. Omkering en verzwaring van de bewijslast. Belanghebbende heeft niet…
Gerechtshof Amsterdam|2 september 2010|ECLI:NL:GHAMS:2010:BN6219
Vereiste aangifte is niet gedaan. Omkering en verzwaring van de bewijslast. Belanghebbende heeft niet overtuigend aangetoond dat hij ten minste 1225 uren heeft besteed aan het feitelijk drijven van zijn onderneming, een advocatenpraktijk. Geen recht op zelfstandigenaftrek. Voorts is de belastingschuld van…
- Belastingrechtartikel 3.111 Wet IB 2001, artikel 5.3, lid 2, letter f, Wet IB 2001. Gerechtigdheid in reservefonds van een…
Parket bij de Hoge Raad|13 augustus 2010|ECLI:NL:PHR:2010:BL7268
artikel 3.111 Wet IB 2001, artikel 5.3, lid 2, letter f, Wet IB 2001. Gerechtigdheid in reservefonds van een vereniging van eigenaars is een aparte bezitting die behoort tot de rendementsgrondslag van box 3.
- BelastingrechtHoger beroepBelanghebbende heeft op 31 december 2004 de hoofdprijs van 20 miljoen in de oudejaarsloterij gewonnen. Dit…
Gerechtshof 's-Hertogenbosch|15 juli 2010|ECLI:NL:GHSHE:2010:BO3295
Belanghebbende heeft op 31 december 2004 de hoofdprijs van 20 miljoen in de oudejaarsloterij gewonnen. Dit bedrag werd op 4 januari 2005 op belanghebbendes bankrekening bijgeschreven. Volgens het hof dient de hoofdprijs tot de rendementsgrondslag van 31 december 2004 te worden gerekend, nu de bekendmaking van de…
- Bestuursrecht overigHoger beroepBij besluit van 25 juli 2008 heeft Belastingdienst/Toeslagen (hierna: de Belastingdienst) de huurtoeslag 2006…
Raad van State|24 maart 2010|ECLI:NL:RVS:2010:BL8697Aangehaald in 21 uitspraken
Bij besluit van 25 juli 2008 heeft Belastingdienst/Toeslagen (hierna: de Belastingdienst) de huurtoeslag 2006 voor wijlen [rechtsvoorganger] definitief vastgesteld op nihil en de toegekende voorschotten ten bedrage van € 2.036 teruggevorderd.
- BelastingrechtHoger beroepBerekening heffingsrente vanaf 1 juli 2007 terwijl voordelen pas op 3 december 2007 zijn uitbetaald is…
Gerechtshof Amsterdam|7 januari 2010|ECLI:NL:GHAMS:2010:BK8945
Berekening heffingsrente vanaf 1 juli 2007 terwijl voordelen pas op 3 december 2007 zijn uitbetaald is blijkens de ontstaansgeschiedenis van artikel 30f AWR door de wetgever onder ogen gezien waarbij de nadelen van onvoldoende gewicht zijn bevonden om af te zien van invoering van deze berekeningswijze. Het Hof…
Zoektips
Een ECLI (ook kort, zoals HR:2020:2020), LJN of vindplaats (NJ 2019/123) opent direct de uitspraak. Gebruik aanhalingstekens voor een exacte woordgroep (“ontslag op staande voet”), OR voor alternatieven (huur OR pacht), een sterretje voor woorddelen (huur* vindt ook huurder) en een minteken om een woord uit te sluiten.