5 uitspraken gevonden
Sorteer op: Datum uitspraak
- BelastingrechtHoger beroepBelanghebbende dient voor het begin van de bezwaartermijn een bezwaarschrift in. Het Hof is van oordeel dat…
Gerechtshof 's-Hertogenbosch|23 oktober 2015|ECLI:NL:GHSHE:2015:4251
Belanghebbende dient voor het begin van de bezwaartermijn een bezwaarschrift in. Het Hof is van oordeel dat het besluit reeds tot stand was gekomen voor aanvang van de bezwaartermijn, zodat niet-ontvankelijkverklaring achterwege dient te blijven. De Inspecteur dient binnen tien dagen voor de zitting een nader stuk in,…
- BelastingrechtHoger beroep.In hoger beroep is tussen partijen in geschil het antwoord op de vraag of de ‘invalidity allowance’ die…
Gerechtshof Den Haag|23 september 2015|ECLI:NL:GHDHA:2015:2648
.In hoger beroep is tussen partijen in geschil het antwoord op de vraag of de ‘invalidity allowance’ die belanghebbende in het onderhavige jaar van het Europees Octrooibureau heeft ontvangen, in Nederland in de heffing van inkomstenbelasting kan worden betrokken.
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigInkomstenbelasting/ Formeel belastingrecht/ niet in aanmerking genomen persoonsgebonden aftrek /…
Rechtbank Zeeland-West-Brabant|9 september 2015|ECLI:NL:RBZWB:2015:5768
Inkomstenbelasting/ Formeel belastingrecht/ niet in aanmerking genomen persoonsgebonden aftrek / 6.2a-beschikking / compromis tussen partijen Blijkens belanghebbendes aangifte zou een bedrag aan persoonsgebonden aftrek niet in aanmerking genomen kunnen worden. De inspecteur heeft vervolgens bij de aanslag een zodanig…
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigInkomstenbelasting/Zorgverzekeringswet. Geen bezwaar mogelijk tegen controlerapport. Geen dwangsom, want niet…
Rechtbank Den Haag|29 juni 2015|ECLI:NL:RBDHA:2015:7699
Inkomstenbelasting/Zorgverzekeringswet. Geen bezwaar mogelijk tegen controlerapport. Geen dwangsom, want niet ingebreke gesteld. Art. 27e en 52 Awr: omkering van de bewijslast, redelijke schatting. 2.17 en 3.111 Wet IB: fiscale partners, geen eigen woning aangemerkt. 6.a, 6.2a en 6.14 Wet IB: persoonsgebonden aftrek.…
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigX is vóór 1 januari 1995 in dienst getreden van het Europees Octrooibureau (EOB). In juli 2003 is X…
Rechtbank Den Haag|3 februari 2015|ECLI:NL:RBDHA:2015:2023
X is vóór 1 januari 1995 in dienst getreden van het Europees Octrooibureau (EOB). In juli 2003 is X arbeidsongeschikt geraakt. Hierna heeft X geen werkzaamheden meer voor het EOB verricht. Vanaf juli 2003 tot 1 januari 2008 ontving eiser een ‘invalidity pension’ (invaliditeitspensioen) van het EOB op grond van de toen…
Zoektips
Een ECLI (ook kort, zoals HR:2020:2020), LJN of vindplaats (NJ 2019/123) opent direct de uitspraak. Gebruik aanhalingstekens voor een exacte woordgroep (“ontslag op staande voet”), OR voor alternatieven (huur OR pacht), een sterretje voor woorddelen (huur* vindt ook huurder) en een minteken om een woord uit te sluiten.