6 uitspraken gevonden
Sorteer op: Datum uitspraak
- BelastingrechtHoger beroepGiftenaftrek, aftrekbare kosten eigen woning en aftrek van kosten in verband met inkomen uit overige…
Gerechtshof Amsterdam|30 mei 2013|ECLI:NL:GHAMS:2013:1813
Giftenaftrek, aftrekbare kosten eigen woning en aftrek van kosten in verband met inkomen uit overige werkzaamheden. Het hoger beroep gericht tegen de aanslag Zvw 2007 is niet ontvankelijk bij gebrek aan belang nu de rechtbank deze aanslag heeft vernietigd. De hogere beroepen zijn voor het overige ongegrond.
- BelastingrechtHoger beroepGiftenaftrek en aftrek van kosten in verband met inkomen uit overige werkzaamheden. De rechtbank heeft op…
Gerechtshof Amsterdam|30 mei 2013|ECLI:NL:GHAMS:2013:1816
Giftenaftrek en aftrek van kosten in verband met inkomen uit overige werkzaamheden. De rechtbank heeft op goede gronden de juiste beslissing genomen. De aanslagen en beschikkingen zijn terecht en tot het juiste bedrag opgelegd.
- BelastingrechtCassatieArt. 6.32, 6.34 en 6.40, letter d, Wet IB 2001. 1. Erflaatster schenkt recht op periodieke uitkeringen…
Hoge Raad|3 mei 2013|ECLI:NL:HR:2013:BY8161Aangehaald in 6 uitspraken
Art. 6.32, 6.34 en 6.40, letter d, Wet IB 2001. 1. Erflaatster schenkt recht op periodieke uitkeringen, bestaande uit 16.000 certificaten van aandelen (vrij van recht). Erfgenamen voeren overeenkomst uit. Giftenaftrek, ook over schenkingsrecht bij erfgenamen. 2. Uitkering over 2002 pas in 2003 uitgevoerd. Aftrek in…
- BelastingrechtHoger beroepDe door belanghebbende gestelde buitengewone uitgaven ter zake van ziekte (aanschaf van kruiden) en de gift…
Gerechtshof Amsterdam|21 maart 2013|ECLI:NL:GHAMS:2013:BZ5348
De door belanghebbende gestelde buitengewone uitgaven ter zake van ziekte (aanschaf van kruiden) en de gift (van € 2.000 aan een moskee) komen niet in aanmerking bij het bepalen van belanghebbendes persoonsgebonden aftrek.
- BelastingrechtHoger beroepDe door belanghebbende gestelde gift van € 5.000 aan een stichting wordt niet in aanmerking genomen bij de…
Gerechtshof Amsterdam|21 maart 2013|ECLI:NL:GHAMS:2013:BZ5347
De door belanghebbende gestelde gift van € 5.000 aan een stichting wordt niet in aanmerking genomen bij de bepaling van haar persoonsgebonden aftrek. Belanghebbende heeft niet aan de op haar rustende bewijslast voldaan. Daarnaast overweegt het Hof dat de rechtbank de zaak van belanghebbende niet had mogen voegen met…
- BelastingrechtHoger beroepInkomstenbelasting. Belanghebbende verhuurt gedurende vijf jaar kunstwerken aan een museum. De verplichting…
Gerechtshof Den Haag|5 februari 2013|ECLI:NL:GHDHA:2013:BZ6434
Inkomstenbelasting. Belanghebbende verhuurt gedurende vijf jaar kunstwerken aan een museum. De verplichting tot betaling van de huurprijs is omgezet in een lening die in vijf jaarlijkse termijnen moet worden afgelost. Tegelijkertijd is een verplichting bij wege van schenking aangegaan tot het doen van jaarlijkse…
Zoektips
Een ECLI (ook kort, zoals HR:2020:2020), LJN of vindplaats (NJ 2019/123) opent direct de uitspraak. Gebruik aanhalingstekens voor een exacte woordgroep (“ontslag op staande voet”), OR voor alternatieven (huur OR pacht), een sterretje voor woorddelen (huur* vindt ook huurder) en een minteken om een woord uit te sluiten.