12 uitspraken gevonden
Sorteer op: Datum uitspraak
- BelastingrechtHoger beroepInkomstenbelasting. Eerst dient de belastingkorting voor verlies uit aanmerkelijk belang in aanmerking te…
Gerechtshof 's-Gravenhage|21 oktober 2010|ECLI:NL:GHSGR:2010:BO1942
Inkomstenbelasting. Eerst dient de belastingkorting voor verlies uit aanmerkelijk belang in aanmerking te worden genomen, namelijk bij de berekening van de verschuldigde belasting over het belastbare inkomen uit werk en woning, en dient – nadat het gezamenlijke bedrag van de belasting ter zake van de drie belastbare…
- BelastingrechtArt. 8.8 en 8.9 Wet IB 2001, art. 30f AWR; verzoek voorlopige teruggaaf algemene heffingskorting…
Parket bij de Hoge Raad|24 september 2010|ECLI:NL:PHR:2010:BM1206
Art. 8.8 en 8.9 Wet IB 2001, art. 30f AWR; verzoek voorlopige teruggaaf algemene heffingskorting; vertrouwensbeginsel. Geen vertrouwen gewekt door inrichting formulier. Geen heffingsrente wegens strijd met zorgvuldigheidsbeginsel.
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigIB/PVV. Compensatieregeling Nederlandse grensarbeiders. Artikel 27 Verdrag Nederland-België 2001. Bij de…
Rechtbank 's-Gravenhage|7 juli 2010|ECLI:NL:RBSGR:2010:BN3681
IB/PVV. Compensatieregeling Nederlandse grensarbeiders. Artikel 27 Verdrag Nederland-België 2001. Bij de berekening van de vermindering op de voet van artikel 27, tweede paragraaf, van het Verdrag, behoeft de heffingskorting voor de AWBZ niet in aanmerking genomen te worden. Noch de wettelijke regeling noch het…
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigIB/PVV. Art. 8.9 Wet IB 2001. Eiseres heeft in 2004 en 2005 een nihil inkomen. Daarom bedraagt haar…
Rechtbank 's-Gravenhage|7 juli 2010|ECLI:NL:RBSGR:2010:BN3680
IB/PVV. Art. 8.9 Wet IB 2001. Eiseres heeft in 2004 en 2005 een nihil inkomen. Daarom bedraagt haar gecombineerde heffingskorting in die jaren nihil. De echtgenoot van eiseres was voor de jaren 2004 en 2005, na toepassing van het Verdrag Nederland-België 2001, geen inkomstenbelasting en premie volksverzekeringen…
- BelastingrechtHoger beroepAanslag inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen 2005 Belanghebbende genoot met ingang van mei 2005 een…
Gerechtshof Amsterdam|6 mei 2010|ECLI:NL:GHAMS:2010:BM4225
Aanslag inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen 2005 Belanghebbende genoot met ingang van mei 2005 een AOW-uitkering, zijnde haar enige inkomsten in dat jaar. Belanghebbende deed aangifte; bij de aanslag is haar een teruggaaf van € 95 verleend. Belastingplichtigen die eveneens in mei 2005 65 jaar werden, maar die…
- BelastingrechtHoger beroepHeffingsrente. In rekening brengen van heffingsrente wegens terugnemen ongevraagde voorlopige teruggaaf is in…
Gerechtshof Arnhem|30 maart 2010|ECLI:NL:GHARN:2010:BM0544
Heffingsrente. In rekening brengen van heffingsrente wegens terugnemen ongevraagde voorlopige teruggaaf is in strijd met het zorgvuldigheidsbeginsel.
- BelastingrechtHoger beroepGedeeltelijk dezelfde problematiek als de uitspraak van Hof Den Bosch nr. 08-00658van 12 maart 2010…
Gerechtshof 's-Hertogenbosch|18 maart 2010|ECLI:NL:GHSHE:2010:BM4409
Gedeeltelijk dezelfde problematiek als de uitspraak van Hof Den Bosch nr. 08-00658van 12 maart 2010. Allereerst geeft het Hof een oordeel over de door belanghebbende gewenste sprongcassatie: de toestemming van de inspecteur ontbreekt en daarom behandelt het Hof het schrijven van belanghebbende als een beroepschrift in…
- BelastingrechtHoger beroepInkomstenbelasting/premie volksverzekeringen. Vaststaat dat de echtgenoot van belanghebbende geen IB/PVV…
Gerechtshof 's-Gravenhage|16 maart 2010|ECLI:NL:GHSGR:2010:BM1171
Inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen. Vaststaat dat de echtgenoot van belanghebbende geen IB/PVV verschuldigd is. Derhalve bedraagt de gecombineerde heffingskorting van belanghebbende niet meer dan de door haar verschuldigde IB/PVV. De rechtbank heeft op goede gronden een juiste beslissing genomen.
- BelastingrechtHoger beroepBelanghebbende genoot in het jaar 2003 geen inkomsten uit werk en woning. Het inkomen van haar echtgenoot…
Gerechtshof 's-Hertogenbosch|12 maart 2010|ECLI:NL:GHSHE:2010:BM4406
Belanghebbende genoot in het jaar 2003 geen inkomsten uit werk en woning. Het inkomen van haar echtgenoot bestond voor een groot deel uit loon uit Duitse dienstbetrekking en een Nederlands pensioen. Op grond van artikel 11, lid 1 Besluit voorkoming dubbele belasting 2001 heeft de inspecteur bij beschikking een bedrag…
- BelastingrechtHoger beroepInkomstenbelasting/premie volksverzekeringen. In hoger beroep is het oordeel van de rechtbank dat niet is…
Gerechtshof 's-Gravenhage|2 maart 2010|ECLI:NL:GHSGR:2010:BM1113
Inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen. In hoger beroep is het oordeel van de rechtbank dat niet is voldaan aan het voor navordering vereiste feit als bedoeld in artikel 16, eerste lid, van de Awr niet bestreden. De uitspraak van de rechtbank dient te worden bevestigd.
- BelastingrechtArt. 27 Belastingverdrag Nederland-België 2001. Art. 9.2, lid 1, letter a, Wet IB 2001. Art. 16, lid 2…
Parket bij de Hoge Raad|12 februari 2010|ECLI:NL:PHR:2010:BJ9074
Art. 27 Belastingverdrag Nederland-België 2001. Art. 9.2, lid 1, letter a, Wet IB 2001. Art. 16, lid 2, letter a, AWR. Herrekening compensatieregeling grensarbeiders na definitieve aanslag. Navordering mogelijk bij verrekening voorheffing tot onjuist bedrag.
- BelastingrechtArtikel 11, lid 3, AWR. Aanslagtermijn is van overeenkomstige toepassing.Trefwoorden: Artikel 15 AWR…
Parket bij de Hoge Raad|15 januari 2010|ECLI:NL:PHR:2010:BJ5179
Artikel 11, lid 3, AWR. Aanslagtermijn is van overeenkomstige toepassing.Trefwoorden: Artikel 15 AWR. Verrekening voorlopige aanslag. Conversie aanslag opgelegd aan niet belastingplichtige in beschikking ex artikel 15 AWR.
Zoektips
Een ECLI (ook kort, zoals HR:2020:2020), LJN of vindplaats (NJ 2019/123) opent direct de uitspraak. Gebruik aanhalingstekens voor een exacte woordgroep (“ontslag op staande voet”), OR voor alternatieven (huur OR pacht), een sterretje voor woorddelen (huur* vindt ook huurder) en een minteken om een woord uit te sluiten.