5 uitspraken gevonden
Sorteer op: Datum uitspraak
- BelastingrechtHoger beroepAan belanghebbende is over het jaar 2005, met dagtekening 7 november 2008, een aanslag in de IB/PVV opgelegd…
Gerechtshof 's-Hertogenbosch|19 december 2014|ECLI:NL:GHSHE:2014:5406
Aan belanghebbende is over het jaar 2005, met dagtekening 7 november 2008, een aanslag in de IB/PVV opgelegd. Bij deze aanslag is aan belanghebbende een gecombineerde heffingskorting verleend ingevolge art. 8.9 Wet IB 2001. Het saldo van de gecombineerde inkomensheffing en gecombineerde heffingskorting van de…
- BelastingrechtHoger beroepInkomstenbelasting. Doorwerkbonus telt niet mee voor toetsniveau van art. 8.9 Wet IB 2001.
Gerechtshof Arnhem-Leeuwarden|18 november 2014|ECLI:NL:GHARL:2014:8933
Inkomstenbelasting. Doorwerkbonus telt niet mee voor toetsniveau van art. 8.9 Wet IB 2001.
- Bestuursrecht overigEerste aanleg - enkelvoudigBeroep ongegrond. De rechtbank volgt verweerder in zijn standpunt dat, nu de volledige heffingskorting al aan…
Rechtbank Amsterdam|7 mei 2014|ECLI:NL:RBAMS:2014:2472
Beroep ongegrond. De rechtbank volgt verweerder in zijn standpunt dat, nu de volledige heffingskorting al aan eisers echtgenote is uitbetaald, er voor verweerder geen aanleiding bestond om de heffingskorting niet- of weinig verdienende partner mee te nemen bij de berekening van de voorlopige jaarafrekening over 2011.…
- BelastingrechtCassatieArt. 8.9a Wet IB 2001. De bijzondere verhoging van de heffingskorting voor een niet-premieplichtige is het…
Hoge Raad|4 april 2014|ECLI:NL:HR:2014:782Aangehaald in 9 uitspraken
Art. 8.9a Wet IB 2001. De bijzondere verhoging van de heffingskorting voor een niet-premieplichtige is het bedrag van de verhoging die voortvloeit uit de toepassing van art. 8.9 Wet IB 2001 bij het veronderstelde bestaan van premieplicht, verminderd met het reeds geëffectueerde (belasting)deel daarvan.
- BelastingrechtHoger beroepBelanghebbende en haar ex-echtgenoot dienen voor de wet IB in 2008 en 2009 aangemerkt te worden als partners…
Gerechtshof Amsterdam|27 maart 2014|ECLI:NL:GHAMS:2014:2595
Belanghebbende en haar ex-echtgenoot dienen voor de wet IB in 2008 en 2009 aangemerkt te worden als partners. De aangiften IB/PVV 2008 en 2009 van de ex-echtgenoot van belanghebbende zijn geen op de zaak betrekking hebbende stukken, nu zij niet van enig belang zijn voor de vraag of belanghebbende recht heeft op…
Zoektips
Een ECLI (ook kort, zoals HR:2020:2020), LJN of vindplaats (NJ 2019/123) opent direct de uitspraak. Gebruik aanhalingstekens voor een exacte woordgroep (“ontslag op staande voet”), OR voor alternatieven (huur OR pacht), een sterretje voor woorddelen (huur* vindt ook huurder) en een minteken om een woord uit te sluiten.