3 uitspraken gevonden
Sorteer op: Datum uitspraak
- BelastingrechtArtikel 9.2, lid 1, onder a, Wet IB 2001. Artikelen 10, lid 1, en 27, lid 1, Wet LB 1964. Geen verrekening…
Parket bij de Hoge Raad|24 december 2010|ECLI:NL:PHR:2010:BM6686
Artikel 9.2, lid 1, onder a, Wet IB 2001. Artikelen 10, lid 1, en 27, lid 1, Wet LB 1964. Geen verrekening met inkomstenbelasting van niet-ingehouden en niet-afgedragen loonbelasting ter zake van niet-genoten loon. Niet-betaalde en niet-verhaalde naheffing leidt niet tot verrekening.
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigIB/PVV. Verrekening ingehouden maar niet afgedragen loonbelasting met de aanslag in de inkomstenbelasting…
Rechtbank Arnhem|27 april 2010|ECLI:NL:RBARN:2010:BM4485
IB/PVV. Verrekening ingehouden maar niet afgedragen loonbelasting met de aanslag in de inkomstenbelasting. Ingevolge artikel 9.2, eerste lid, aanhef en onder a van de Wet IB 2001 mag de geheven loonbelasting met de aanslag inkomstenbelasting worden verrekend Loonbelasting die wel is ingehouden door de werkgever maar…
- BelastingrechtArt. 27 Belastingverdrag Nederland-België 2001. Art. 9.2, lid 1, letter a, Wet IB 2001. Art. 16, lid 2…
Parket bij de Hoge Raad|12 februari 2010|ECLI:NL:PHR:2010:BJ9074
Art. 27 Belastingverdrag Nederland-België 2001. Art. 9.2, lid 1, letter a, Wet IB 2001. Art. 16, lid 2, letter a, AWR. Herrekening compensatieregeling grensarbeiders na definitieve aanslag. Navordering mogelijk bij verrekening voorheffing tot onjuist bedrag.
Zoektips
Een ECLI (ook kort, zoals HR:2020:2020), LJN of vindplaats (NJ 2019/123) opent direct de uitspraak. Gebruik aanhalingstekens voor een exacte woordgroep (“ontslag op staande voet”), OR voor alternatieven (huur OR pacht), een sterretje voor woorddelen (huur* vindt ook huurder) en een minteken om een woord uit te sluiten.