5 uitspraken gevonden
Sorteer op: Datum uitspraak
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigUitspraak van het Gerechtshof te 's-Hertogenbosch, tweede meervoudige Belastingkamer, op het beroep van de…
Gerechtshof 's-Hertogenbosch|21 november 2007|ECLI:NL:GHSHE:2007:BC3940
Uitspraak van het Gerechtshof te 's-Hertogenbosch, tweede meervoudige Belastingkamer, op het beroep van de heer mr X te Y (hierna: de belanghebbende) tegen de uitspraken van de voorzitter van het managementteam van het onderdeel Belastingdienst/Z van de rijksbelastingdienst (hierna: de Inspecteur) op de…
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigBelanghebbende woont samen met haar echtgenoot in België en heeft zelf geen inkomen genoten. De rechtbank is…
Rechtbank Breda|16 juli 2007|ECLI:NL:RBBRE:2007:BB0724
Belanghebbende woont samen met haar echtgenoot in België en heeft zelf geen inkomen genoten. De rechtbank is van oordeel dat aan haar geen aanslag inkomstenbelasting kan worden opgelegd, nu zij niet binnenlands- of buitenlands belastingplichtig is. Dat zij (ten onrechte) een voorlopige teruggaaf heeft ontvangen, doet…
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigVoorlopige teruggaaf die wordt terugbetaald is een vastgestelde voorlopige aanslag ex artikel 9.4, eerste…
Rechtbank Arnhem|14 mei 2007|ECLI:NL:RBARN:2007:BA9140
Voorlopige teruggaaf die wordt terugbetaald is een vastgestelde voorlopige aanslag ex artikel 9.4, eerste lid, onderdeel b, van de Wet IB 2001. Aanslagdrempel geldt dus niet. Geen strijd met gelijkheidsbeginsel.
- SocialezekerheidsrechtHoger beroepRecht op studiefinanciering. Vaststelling draagkracht gebaseerd op de van de belastingdienst ontvangen…
Centrale Raad van Beroep|26 januari 2007|ECLI:NL:CRVB:2007:AZ7468
Recht op studiefinanciering. Vaststelling draagkracht gebaseerd op de van de belastingdienst ontvangen gegevens ter zake van het inkomen van betrokkene. Gebruik hardheidsclausule.
- BelastingrechtHoger beroepBelanghebbende heeft na het verstrijken van de driejaarstermijn een T-biljet ingediend en zou bij tijdige…
Gerechtshof Amsterdam|15 januari 2007|ECLI:NL:GHAMS:2007:AZ6656
Belanghebbende heeft na het verstrijken van de driejaarstermijn een T-biljet ingediend en zou bij tijdige indiening recht hebben gehad op een teruggaaf van minder dan f 1.000. De inspecteur heeft (ten onrechte) geen beschikking genomen om geen aanslag op te leggen (ex art. 12 Awr) maar hij heeft een nihil-aanslag…
Zoektips
Een ECLI (ook kort, zoals HR:2020:2020), LJN of vindplaats (NJ 2019/123) opent direct de uitspraak. Gebruik aanhalingstekens voor een exacte woordgroep (“ontslag op staande voet”), OR voor alternatieven (huur OR pacht), een sterretje voor woorddelen (huur* vindt ook huurder) en een minteken om een woord uit te sluiten.