7 uitspraken gevonden
Sorteer op: Datum uitspraak
- BelastingrechtHoger beroepBox 3-heffing 2015 tot en met 2018. Voor de jaren 2015 en 2016 is sprake van een schending van artikel 1 EP…
Gerechtshof Den Haag|6 oktober 2021|ECLI:NL:GHDHA:2021:1875Aangehaald in 6 uitspraken
Box 3-heffing 2015 tot en met 2018. Voor de jaren 2015 en 2016 is sprake van een schending van artikel 1 EP. Voor de jaren 2017 en 2018 is sprake van een schending van artikel 14 EVRM, in verbinding met artikel 1 EP. Het Hof ziet vooralsnog geen aanleiding zelf een regeling te treffen die de schendingen opheft.…
- BelastingrechtHoger beroepArtikel 5.1 e.v. Wet IB 2001. Artikel 1 Eerste Protocol bij het EVRM. Vermogensrendementsheffing. Individuele…
Gerechtshof Den Haag|28 september 2021|ECLI:NL:GHDHA:2021:1932
Artikel 5.1 e.v. Wet IB 2001. Artikel 1 Eerste Protocol bij het EVRM. Vermogensrendementsheffing. Individuele en buitensporige last. De vermogensrendementsheffing vormt, gelet op de inkomens- en vermogenspositie van belanghebbende en zijn partner, geen individuele en buitensporige last. Een geobjectiveerde benadering…
- BelastingrechtHoger beroepArtikel 5.1 e.v. Wet IB 2001. Artikel 1 Eerste Protocol bij het EVRM. Vermogensrendementsheffing. Individuele…
Gerechtshof Den Haag|28 september 2021|ECLI:NL:GHDHA:2021:1931Aangehaald in 8 uitspraken
Artikel 5.1 e.v. Wet IB 2001. Artikel 1 Eerste Protocol bij het EVRM. Vermogensrendementsheffing. Individuele en buitensporige last. De vermogensrendementsheffing vormt, gelet op de inkomens- en vermogenspositie van belanghebbende en haar partner, geen individuele en buitensporige last. Een geobjectiveerde benadering…
- BelastingrechtHoger beroepArt. 5.20 Wet IB 2001; art. 17a UB IB 2001. Berekening waarde op basis van de leegwaarderatio wijkt niet in…
Gerechtshof Den Haag|21 september 2021|ECLI:NL:GHDHA:2021:2307
Art. 5.20 Wet IB 2001; art. 17a UB IB 2001. Berekening waarde op basis van de leegwaarderatio wijkt niet in betekenende mate af van de werkelijke waarde op basis van bruto huur.
- BelastingrechtHoger beroepArt. 5.20 Wet IB 2001; art. 17a UB IB 2001. Berekening waarde op basis van de leegwaarderatio wijkt niet in…
Gerechtshof Den Haag|21 september 2021|ECLI:NL:GHDHA:2021:2306
Art. 5.20 Wet IB 2001; art. 17a UB IB 2001. Berekening waarde op basis van de leegwaarderatio wijkt niet in betekenende mate af van de werkelijke waarde op basis van bruto huur.
- BelastingrechtHoger beroepBox 3-heffing 2017 en 2018. Belanghebbendes bezwaar is aangewezen als onderdeel van het massaal bezwaar. Geen…
Gerechtshof Den Haag|14 juli 2021|ECLI:NL:GHDHA:2021:1367
Box 3-heffing 2017 en 2018. Belanghebbendes bezwaar is aangewezen als onderdeel van het massaal bezwaar. Geen sprake van een individuele en buitensporige last.
- BelastingrechtFeiten en geschil: De belanghebbende genoot in 2016 en 2017 een AOW-uitkering. Over die jaren had zij een box…
Parket bij de Hoge Raad|25 maart 2021|ECLI:NL:PHR:2021:293Aangehaald in 19 uitspraken
Feiten en geschil: De belanghebbende genoot in 2016 en 2017 een AOW-uitkering. Over die jaren had zij een box 1 inkomen ad € 14.444 respectievelijk € 14.754. Zij heeft in 2016 € 1.499 spaarrente genoten en € 262 groene-beleggingenopbrengst. In 2017 ontving zij € 667 rente en € 577 groene-beleggingenopbrengst. Haar box…
Zoektips
Een ECLI (ook kort, zoals HR:2020:2020), LJN of vindplaats (NJ 2019/123) opent direct de uitspraak. Gebruik aanhalingstekens voor een exacte woordgroep (“ontslag op staande voet”), OR voor alternatieven (huur OR pacht), een sterretje voor woorddelen (huur* vindt ook huurder) en een minteken om een woord uit te sluiten.