8 uitspraken gevonden
Sorteer op: Datum uitspraak
- BelastingrechtHoger beroepBelanghebbende bezit een eigen woning. In zijn aangifte is een bedrag van € 1.087 als voordeel uit eigen…
Gerechtshof 's-Hertogenbosch|31 oktober 2008|ECLI:NL:GHSHE:2008:BH0231
Belanghebbende bezit een eigen woning. In zijn aangifte is een bedrag van € 1.087 als voordeel uit eigen woning en een bedrag aan aftrekbare hypotheekrente van € 5.673 in aanmerking genomen. Belanghebbende beroept zich op het gelijkheidsbeginsel en stelt dat bij hem geen voordeel uit eigen woning in aanmerking zou…
- BelastingrechtHoger beroepBelanghebbende woont in Duitsland en bezit een tweede woning in Nederland. Ter zake van deze woning is…
Gerechtshof 's-Hertogenbosch|31 oktober 2008|ECLI:NL:GHSHE:2008:BH0227
Belanghebbende woont in Duitsland en bezit een tweede woning in Nederland. Ter zake van deze woning is belasting geheven in box III, volgens het hof terecht. Van strijd met artikel 24 van het Verdrag is geen sprake. Belanghebbende heeft gesteld dat sprake is van discriminatie doordat Nederlandse ingezetenen die een…
- BelastingrechtCassatieArt. 3.123a, Wet IB 2001. "Wet Hillen" leidt niet tot ongeoorloofde discriminatie van eigenwoningbezitters…
Hoge Raad|8 augustus 2008|ECLI:NL:HR:2008:BD9390
Art. 3.123a, Wet IB 2001. "Wet Hillen" leidt niet tot ongeoorloofde discriminatie van eigenwoningbezitters mét hypotheek.
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigArtikel 3.111 IB 2001. Eiser en partner hebben bloot eigendom woning, ouders van partner hebben zakelijk…
Rechtbank Leeuwarden|7 mei 2008|ECLI:NL:RBLEE:2008:BN1306
Artikel 3.111 IB 2001. Eiser en partner hebben bloot eigendom woning, ouders van partner hebben zakelijk recht van gebruik en bewoning. Geen toepassing eigenwoningregeling omdat niet kan worden gezegd dat alle kosten en lasten van de woning op eiser en partner drukken, gezien de uit de akte van levering voortvloeiende…
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigBetreft aanslag IB/PVV 2003. In geschil is of een bedrag van € 5.837 aan hypotheekrente en kosten betreffende…
Rechtbank 's-Gravenhage|28 maart 2008|ECLI:NL:RBSGR:2008:BN9435
Betreft aanslag IB/PVV 2003. In geschil is of een bedrag van € 5.837 aan hypotheekrente en kosten betreffende de woning A-straat nr. x aftrekbaar is. Het geschil spitst zich toe op de vraag of eiseres gedurende het jaar 2003 deze woning als eigen woning in de zin van artikel 3.111 Wet IB 2001 bewoonde. Met de door…
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigDe aan de stolpboerderij als monumentenpand verrichte werkzaamheden zijn niet zodanig ingrijpend geweest dat…
Rechtbank Haarlem|13 maart 2008|ECLI:NL:RBHAA:2008:BD0164
De aan de stolpboerderij als monumentenpand verrichte werkzaamheden zijn niet zodanig ingrijpend geweest dat gezegd moet worden dat in wezen nieuwbouw heeft plaatsgevonden.
- BelastingrechtArt. 3.112, lid 2 en 3, Wet IB 2001; WOZ-waarde woning in aanbouw van toepassing voor IB.
Parket bij de Hoge Raad|25 januari 2008|ECLI:NL:PHR:2008:BB4406
Art. 3.112, lid 2 en 3, Wet IB 2001; WOZ-waarde woning in aanbouw van toepassing voor IB.
- Belastingrechtart. 3.112, lid 2 en 3, Wet IB 2001; WOZ-waarde woning in aanbouw van toepassing voor IB.
Parket bij de Hoge Raad|25 januari 2008|ECLI:NL:PHR:2008:BB4400
art. 3.112, lid 2 en 3, Wet IB 2001; WOZ-waarde woning in aanbouw van toepassing voor IB.
Zoektips
Een ECLI (ook kort, zoals HR:2020:2020), LJN of vindplaats (NJ 2019/123) opent direct de uitspraak. Gebruik aanhalingstekens voor een exacte woordgroep (“ontslag op staande voet”), OR voor alternatieven (huur OR pacht), een sterretje voor woorddelen (huur* vindt ook huurder) en een minteken om een woord uit te sluiten.