5 uitspraken gevonden
Sorteer op: Datum uitspraak
- BelastingrechtEerste aanleg - meervoudigIB/PVV. Kwalificatie geldverstrekking. Eiser maakt niet aannemelijk dat een zakelijke rente zou kunnen worden…
Rechtbank Noord-Nederland|19 november 2015|ECLI:NL:RBNNE:2015:6405
IB/PVV. Kwalificatie geldverstrekking. Eiser maakt niet aannemelijk dat een zakelijke rente zou kunnen worden bepaald waarbij een onafhankelijke derde wel tot de geldverstrekking bereid zou zij geweest.
- BelastingrechtEerste aanleg - enkelvoudigInkomstenbelasting/Zorgverzekeringswet. Geen bezwaar mogelijk tegen controlerapport. Geen dwangsom, want niet…
Rechtbank Den Haag|29 juni 2015|ECLI:NL:RBDHA:2015:7699
Inkomstenbelasting/Zorgverzekeringswet. Geen bezwaar mogelijk tegen controlerapport. Geen dwangsom, want niet ingebreke gesteld. Art. 27e en 52 Awr: omkering van de bewijslast, redelijke schatting. 2.17 en 3.111 Wet IB: fiscale partners, geen eigen woning aangemerkt. 6.a, 6.2a en 6.14 Wet IB: persoonsgebonden aftrek.…
- BelastingrechtBodemzaakRechtbank Den Haag · Bodemzaak · Belastingrecht
Rechtbank Den Haag|9 april 2015|ECLI:NL:RBDHA:2015:7669
Rechtbank DEN HAAG Team belastingrecht zaaknummer: SGR 14/11295 proces-verbaal van de mondelinge uitspraak van de enkelvoudige kamer van 9 april 2015 in de zaak tussen [eiser], wonende te [plaats], eiser (gemachtigde: mr. A.M. van Kuijeren), en [P], verweerder. De bestreden uitspraak op bezwaar De uitspraak van…
- BelastingrechtHoger beroepKosten eigen woning. De belastingplichtige dient door middel van bewijsmiddelen de betaling van de kosten…
Gerechtshof Amsterdam|19 februari 2015|ECLI:NL:GHAMS:2015:547
Kosten eigen woning. De belastingplichtige dient door middel van bewijsmiddelen de betaling van de kosten aannemelijk te maken. Het Hof stelt vast dat belanghebbende dit bewijs niet heeft geleverd en concludeert dat de inspecteur reeds op die grond de gestelde aftrek van kosten eigen woning terecht heeft geweigerd.
- BelastingrechtHoger beroepDe inspecteur heeft terecht geen rekening gehouden met het aangegeven negatieve loon of de in de aangifte…
Gerechtshof Amsterdam|12 februari 2015|ECLI:NL:GHAMS:2015:1119
De inspecteur heeft terecht geen rekening gehouden met het aangegeven negatieve loon of de in de aangifte opgenomen aftrekposten en het restant persoonsgebonden aftrek.
Zoektips
Een ECLI (ook kort, zoals HR:2020:2020), LJN of vindplaats (NJ 2019/123) opent direct de uitspraak. Gebruik aanhalingstekens voor een exacte woordgroep (“ontslag op staande voet”), OR voor alternatieven (huur OR pacht), een sterretje voor woorddelen (huur* vindt ook huurder) en een minteken om een woord uit te sluiten.