2.5.
“Weet je wat het is, wij liggen elkaar niet en wij begrijpen elkaar niet en daardoor gebeuren er dingen die het allemaal heel vervelend maken. Jij vind dingen en ik vond dingen en we willen allebei gelijk hebben. Dit gaat nooit goed komen. Ik heb nog nooit zulke vervelende huurders gehad als jullie.
Ik probeer alles te realiseren wat jullie vragen en het is nooit goed genoeg, ik doe mij uiterste best om jullie te horen maar naar mij word niet geluisterd, het gaat bij jullie het ene oor in het andere oor uit, en gelijk hebben jullie weer wat te zeuren.
Ik laat jullie helemaal niet in de steek, jullie laten mij elke keer in de steek, het is nu wel een keer mooi geweest!
Wat betreft de betalingen, mijn neef maakt regelmatig geld over vanuit NL in zijn geval met de [bank 2] en de [bank 3] naar Curacao en dat doet hij in guldens en het geld wat hij stuurt komt altijd op de cent nauwkeurig aan op de rekeningen in Curacao waar hij het heen stuurt, ongeacht welke bank, dus ik kan niet anders concluderen dan dat jij iets verkeerds doet. Het kan niet waar zijn dat alle banken dit kunnen en de [bank 4] niet, misschien wordt het tijd voor een andere bank? Ik kan niets met Euro’s in Nederland, ik leef en woon hier en heb hier mijn inkomen nodig. Wat jij betaald vanaf je [bank 4] rekening heb ik niets mee te maken, het gaat mij erom wat er bij mij bijgeschreven wordt en dat is elke keer te weinig. In het huurcontract staat duidelijk geschreven hoeveel NAFL de huur en de borg is en dat dient op mijn rekening bijgeschreven te worden en geen cent minder.
Ik heb jullie een huis verhuurd wat wel 70 jaar oud is wat je geaccepteerd hebt en er staat nergens in een contract iets over woongenot en hoe de staat van onderhoud dient te zijn, als jij verwacht had dat je in een nieuwbouw woning terecht kwam dan heb je daar van te voren niet goed over nagedacht.
Ik heb toegezegd dat het schilderwerk afgemaakt wordt en dat er nog een aantal zaken door mij geregeld worden maar laten jullie nu eerst mij maar eens wat zien en dat is onder andere het verschil in huur wat steeds te weinig op mijn rekening binnenkomt.
De anti-slip van de achter vloer heeft er nooit op gezeten en ik heb er ook geen belang bij om het te hebben, echter bood ik jullie aan om het te regelen en dat we beide 50% kunnen betalen en daar waren jullie het niet mee eens, dan niet, ik hoef het niet.
Ik heb al voor zoveel geld geprobeerd jullie tevreden te maken dat ik helemaal niets verdien aan de verhuur van deze woning dus ik vind het mooi geweest zo.
Misschien is het wat als jullie eens om je heen kijken naar een andere woning? Het huurcontract ga ik sowieso niet verlengen. Als jij van mening bent dat je me het geld vanaf de begin datum zoals vermeld in het huurcontract niet en niet maandelijks betaald dan ontstaat er tussen ons helemaal een situatie waar jij geen zin in hebt en wat jullie verblijf alleen maar vervelender maakt.
Van mijn kant het ik geprobeerd alles op te pakken maar het is voor jou nooit goed genoeg.”